اولین کنفرانس ملی کاربرد ابزار ارزیابی آب وخاک در مدیریت منابع آب کشور دردانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

۲۵ اردیبهشت ماه:

اولین کنفرانس ملی کاربرد ابزار ارزیابی آب وخاک در مدیریت منابع آب کشور دردانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود

نخستین کنفرانس ملی “کاربرد ابزار ارزیابی آب وخاک در مدیریت منابع آب کشور”، ۲۵ اردیبهشت ماه به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

دبیر این رویداد علمی با اعلام خبر فوق گفت: ابزار ارزیابی آب و خاک(SWAT) در بسیاری از نقاط دنیا به عنوان ابزاری کاربردی در مدیریت منابع آب محسوب می‌گردد که می‌تواند دورنمای کاملی در زمینه مسائل کمی وکیفی منابع آب در اختیار تصمیم سازان قرار دهد.

دکتر آزاده احمدی با بیان این که این نوع کنفرانس همه ساله درکشورهای مختلف برگزار می شود و پژوهشگران مختلف از سراسر دنیا به تبادل نظرات و دانش‌های نوین کاربردی می‌پردازند، افزود: کنفرانس جهانی ابزار آب و خاک در سال ۲۰۱۷ در کشور لهستان برگزار شد که از اساتید برجسته ایرانی نیز در این کنفرانس حضور داشتند و تجارب ایران در زمینه استفاده از این نرم افزار را ارائه نمودند.

وی به استفاده از این ابزار به صورت پراکنده در مناطق مختلف ایران اشاره و تصریح کرد: با توجه به وضعیت منابع آب ایران و روبرو بودن با بحران های آبی، کاربرد این ابزار به منظور بررسی تأثیر تغییر اقلیم بر وضعیت کیفی وکمی منابع آب در آینده، بررسی تغییرات کاربری اراضی بر امنیت آبی و غذایی و نیزاثرات پروژه های مختلف توسعه منابع آب بسیار مفید خواهد بود.

رئیس پژوهشکده آب و فاضلاب دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: نخستین کنفرانس ملی کاربرد ابزار ارزیابی آب وخاک در مدیریت منابع آب کشور(SWAT)، توسط این پژوهشکده و باهمکاری مؤسسه (eawag) سوئیس برگزار می شود.

وی با اشاره به محورهای برگزاری این رویداد علمی، بیان کرد: مدلسازی مدیریت حوضه آبریز، کاربردهای ارزیابی تغییر اقلیم، تحلیل عدم قطعیت وکالیبره مدل، مدلسازی کیفی حوضه آبریز، توسعه پایگاه داده و کاربرد GIS، کنترل فرسایش ورسوب و مدیریت محیط زیستی، هفت محور اصلی نخستین کنفرانس ملی کاربرد ابزار ارزیابی آب وخاک در مدیریت منابع آب کشور را شامل خواهد بود.

احمدی، گردهمایی اساتید برجسته داخل و خارج از کشور، ارتباط بیش از پیش پژوهشگران دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی مختلف و اشتراک‌گذاری، یکپارچه سازی و هم افزایی درکاربرد مدل و تحلیل نتایج را از مهم‌ترین اهداف برگزاری نخستین کنفرانس ملی کاربرد ابزار ارزیابی آب وخاک در مدیریت منابع آب کشورعنوان کرد.

دبیر نخستین کنفرانس ملی کاربرد ابزار ارزیابی آب وخاک در مدیریت منابع آب کشور، اضافه کرد: کارگاه های تخصصیQSWAT ، SWAT CUP و حسابداری آب نیز طی روزهای ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ماه جاری به منظور آشنایی و آموزش این نرم افزارهای کاربردی به دانشجویان، پژوهشگران وکارشناسان صنعت آب برگزار خواهد شد.

گفتنی است: علاقه مندان به منظورکسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی iranswat.iut.ac.ir مراجعه نمایند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا