آمریکا اگر از برجام خارج شود پشیمانی تاریخی برای آن ها خواهد داشت/ امسال مشکلی به نام ارز نداریم/نمی‌گذاریم در این منطقه داعشی دیگر درست کنید

ارک خبر- رئیس جمهور گفت :امروز آمریکا می خواهد از برجام خارج شود که اگراین کار انجام دهد پشیمانی تاریخی برای آن ها خواهد داشت.
خروج از برجام پشیمانی تاریخی برای آمریکایی‌ها خواهد داشت/ امسال مشکلی به نام ارز نداریم به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ حسن روحانی در جمع مردم پرشور سبزوار گفت : در این دو روز بیش از ۳ هزار میلیارد تومان و ۲۰ میلیون یورو طرح افتتاح می شود که این به معنای حرکت اقتصادی مردم خراسان رضوی است .

وی گفت:در سال گذشته صادرات از استان خراسان رضوی به خارج از کشور ۱۵ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته و در بخش ترانزیت کالا از این استان در سال گذشته ۱۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است .

حسن روحانی گفت :تراز بازرگانی ۲۲ درصد رشد داشته است که این به این معناست که خراسان رضوی در حرکت اقتصادی رشد داشته است.

وی با بیان اینکه این استان قطب کشاورزی در کشور است افزود:در زمینه کشاورزی در طول دولت های گذشته بعد از انقلاب تا اول سال ۹۲ کل طرح های نوین آبیاری ۱۱۰ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری بوده که در طول ۴ سال گذشته ۵۶ هزار هکتار هم به این سامانه مجهز شده است.

روحانی خراسان رضوی را قطب صنعتی و فولاد ایران توصیف و بیان کرد: در بخشهای مختلف فولاد در سبزوار، نیشابور وخواف اقدامات خوبی صورت گرفته و توان ۱۲ میلیون تن گندله و ۱۳ میلیون تن کنسانتره در این استان وجود دارد.

وی خطاب به مردم سبزوار گفت: قول می دهم پروژه های مورد تعهد دولت از تکمیل خط راه آهن سبزوار گرفته تا تکمیل بیمارستان حکمتیه و ورزشگاه ۱۵ هزار نفری این شهرستان پایان یابد. در جهت عمل به همه تعهدات در زمینه علم، دانش و بهداشت و درمان، پزشکی، عمران شهری و روستایی و نیز ارتباطات و معادن قدمهای ارزشمندی با کمک مردم برداشته می شود.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش با بیان اینکه خراسان‌رضوی قطب گردشگری کشور با ۳۰ میلیون زائری است که در سال گذشته به زیارت آستان مقدس امام رضا(ع) شرفیاب شدند،‌ گفت: ایران ما هرچه دارد از برکت امام رضا(ع) است.

تحریم هسته ای کار اشتباهی بود
حجت‌الاسلام روحانی در ادامه سخنانش ضمن اشاره به این مطلب که ملت ایران، بنای ما با هم از سال ۹۲ این بود که با “ایران‌هراسی” که به دروغ آمریکا و صهیونیست‌ها در دنیا ترویج کرده بودند، مبارزه کنیم و به مردم دنیا بگوئیم ملت ایران ملتی صلح‌طلب است، اظهار داشت: از سال ۹۲ تلاش کردیم که سیاست خارجی خود را با هزینه کمتر اما با عزت و سربلندی به پیش ببریم. ما می‌خواستیم به مردم دنیا بگوئیم تحریم هسته‌ای علیه ایران یک کار اشتباه و غلط بوده و دنیا باید از این طرح نادرست خود به‌ویژه قدرت‌های بزرگ عقب‌نشینی کنند.

وی ادامه داد: از آذرماه سال ۹۲ نخستین قدم تحریم را شکاندیم؛ یعنی تحریم پتروشیمی، تحریم در خودروسازی و فلزات گران‌بها که تحریم‌هایی بود قبل از سال ۹۰ در ایران شروع شده بود. در آذرماه ۹۲ بخشی از تحریم‌ها را شکاندیم و بخش دیگر تحریم را در سال ۹۴ با توافق نهایی با شش قدرت بزرگ آن‌ها را هم برداشتیم، یعنی فروش نفت ما ۲ برابر شد، مبادلات بانکی کم و بیش با دنیا آغاز شد، بیمه شرایط عادی خود را پیدا کرد و صادرات و واردات ما در مسیر درست قرار گرفت علی‌رغم اینکه آمریکائی‌ها در همه مراحل به تعهدات عمل نکرده و کارشکنی کردند. در طول این مدت، به تعهداتی که به دنیا دادیم عمل کردیم و امروز بعد از ۵ سال به نقطه‌ای رسیدیم که باید شما مردم غیور و بزرگ مطلع باشید.

وی افزود: این آقایی که جدیدا بعنوان رییس جمهور امریکا از ۱۵ ماه پیش می گوید برجام بدترین توافقی بوده که امریکا انجام داده، می گوید ایران سرما کلاه گذاشته ما سر کسی کلاه نگذاشتیم، با منطق حرف زدیم و به توافقی رسیدیم که سازمان ملل متحد هم آن را تصویب کرده است، در طول این ۴ و نیم سال مردم جهان به ایران بزرگ بعنوان یک قدرت بالیدند و افتخار کردند ،هیچ کس در دنیا نیست که بگویند کار ما اشتباه بوده ،فقط امریکا ، رژیم منحوس صهیونیستی و عربستان از این توافق ناراضی هستند.

حسن روحانی افزود: شما و مردم شریف ایران همواره از دولت حمایت کردند، از ملت ایران و رهبری معظم انقلاب و نیروهای مسلح تشکر می‌کنم، همه دست به دست هم دادیم به اینجا رسیدیم، اگر کاری کردیم که آمریکایی‌ها می‌گویند ایران سر ما کلاه گذاشته، به دلیل وحدت و اتحاد بوده و امروز نیز باید با وحدت و اتحاد جلو برویم.

وی گفت: امروز امریکا اگر می خواهد از برجام خارج شود یا به آ ن لطمه بزند پشیمانی تاریخی برای آنها داشت.

وی با اشاره به اینکه ممکن است آمریکا یا از برجام خارج شده و یا به آن لطمه می‌زند و یا اینکه راه اروپا و آمریکا جدا می‌شود تصریح کرد: مردم عزیز ایران، ملت بزرگ ایران، مردم خراسان، مردم سبزوار، من به شما عرض می‌کنم آمریکا در برابر ملت ایران کاری از پیش نخواهد برد.

حسن روحانی گفت: از چند ماه پیش تمام دستورات لازم به بخش‌های اجرایی کشور داده شده، به سازمان انرژی اتمی دستورات لازم ابلاغ شده و من چند روز پیش بازهم با مسئولان ارشد این سازمان راجع برنامه‌های آینده صحبت کردم.

آمریکا در طول ۴۰ سال گذشته همیشه علیه ملت ما فتنه کرده اما هیچگاه موفق نشده است

روحانی افزود: در سال ۹۷ طبق پیش‌بینی‌های ما ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی و غیرنفتی داریم و مخارج ما از ۷۰ میلیارد دلار بیشتر نیست و مشکلی به نام مشکل ارز برای سال ۹۷ برای کشور و اداره کشور برای سال ۹۷ نداریم. تبلیغات آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها سراسر واهی و دروغ است و نسبت به این ملت بزرگ که در تمام مقاطع حساس ایستادگی کردند هراسی ندارند و با مسئولان و رهبری فرهیخته به راه پیشرفت و توسعه ادامه می‌دهد. ما به مسیر نظام و انقلاب در سال چهلم انقلاب با وحدت و اتحاد ادامه می‌دهیم؛ امروز دیگر جناح راست و چپ و اصولگرا و اصلاح طلب و اعتدالی با هم متحد هستیم و ترامپ بداند ملت ما متحد است، رژیم صهیونیستی بداند ملت ما متحد است.

مشکلی بنام ارز در سال ۹۷ نداریم

وی افزود:در بخش اقتصادی هم دستورات لازم صادر شده و اصلاحات چندی پیش در مورد ارز از آن جمله است.

رئیس جمهور گفت: دولت با قدرت ارز را با همان نرخ اعلام شده در اختیار کار آفرینان و تولید کنندگان قرار خواهد دادو ما مشکلی بنام ارز برای سال ۹۷ به هیچ عنوان نداریم.

روحانی تصریح کرد: دو نکته خطاب به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها دارم؛ ملت ما به عهد خود وفادار است اما به صراحت می‌گوید راجع به سلاح و دفاع کشورمان با کسی مذاکره نمی‌کنیم و هر مقدار سلاح و امکانات مورد نیاز کشور باشد می‌سازد و انبار می‌کنیم و به کسی ربطی ندارد ملت ایران برای دفاع خود چه تصمیمی اتخاد کرده است، در مورد قدرت دفاعی و بنیه دفاعی با کسی مذاکره نمی‌کنیم.

وی گفت: مسئله دوم مسئله منطقه است، ما با ترکیه و روسیه در مورد سوریه در حال مذاکره هستیم، با کشورهای مختلف برای یمن در حال مذاکره هستیم، اما به دنیا باید بگوئیم با تروریسم در هر کجای این منطقه باشد مبارزه می‌کنیم و نمی‌گذاریم در این منطقه داعشی دیگر درست کنید، ما صلح و ثبات و امنیت منطقه را می‌خواهیم. به دنیا می‌گوئیم اهل جنگ و تنش نیستیم و اهل دفاع هستیم و قاطعانه از منافع دفاع کرده و برابر هر توطئه‌ای می‌ایستیم.

روحانی بیان کرد: هفته آینده در زندگی ما تغییری نخواهد کرد و هر تصمیمی ترامپ بگیرد ما در برابرش طرح و برنامه داریم و مقاومت می‌کنیم.

دکمه بازگشت به بالا