ارتقای کیفیت و استانداردسازی از اهداف مهم دانشگاه اصفهان در حوزه آموزش است

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان خبر داد:

ارتقای کیفیت و استانداردسازی از اهداف مهم دانشگاه اصفهان در حوزه آموزش است

به گزارش ارک خبر:یوسف شاقول در نشست خبری با اصحاب رسانه  با گرامیداشت یاد شهید مطهری و تبریک روز معلم و استاد، اظهار داشت: این ایام در اردیبهشت‌ماه به نام دهه آموزش نامگذاری شده است چراکه توجه به بعد آموزش در جامعه از جمله مهمترین رسالت های دانشگاه‌های کشور است.

وی افزود: در واقع در دوره‌ای که عصر دانش و اطلاعات  را پشت سر می‌گذاریم، دانش نقش شکل دادن به مناسبات جامعه را دارد و از این رو نقش رسانه و دانشگاه در این میان بسیار مهم ارزیابی می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه این دانشگاه با قدمت ۷۲ ساله از باسابقه‌ترین دانشگاه‌های کشور است، بیان داشت: دانشگاه اصفهان بدون احتساب دانشجویان مهمان ۱۳ هزار و ۷۸۴ دانشجو دارد که ۴۰ درصد آنها مرد و ۶۰ درصد از بانوان هستند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان با تصریح بر این نکته که پیش از این ارائه مقالات در ارتقای اعضای هیأت علمی نقش داشته و آموزش اساتید به نوعی فراموش شده بود، گفت: هم اکنون جدولی از فعالیت‌های شاخص آموزشی در دست داریم که در پرونده ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاه موثر است.

وی از راه‌اندازی مرکز صلاحیت‌های تدریس (TDC) در دانشگاه اصفهان به عنوان نخستین دانشگاه در کشور خبر داد و اظهار داشت: فعالیت‌های این مرکز که در اردیبهشت‌ماه افتتاح و با هدف ارتقای توانمندی اعضای هیأت علمی راه‌اندازی می‌شود الگویی برای دانشگاه‌های استان، منطقه و حتی کشور است.

وی هدف برنامه‌های دانشگاه در حوزه آموزش را ارتقای کیفیت و استانداردسازی برشمرد و ابراز داشت: توانمندسازی دانشجویان در طول دوران تحصیل بسیار مهم است و در ایجاد اشتغال خودآفریده و کارآفرینی تاثیرگذار خواهد بود.

شاقول گفت: همچنین در راستای ارتقای کیفیت آموزش باید به توانمندسازی اساتید که نقش مهمی در تربیت دانش‌آموختگان توانا دارد بیش از گذشته اهمیت دهیم.

وی اضافه کرد: تهیه بسته آموزشی برای اساتید مطابق شیوه‌نامه‌های دانشگاه و برگزاری دوره‌های آموزشی، ارزشیابی اساتید و بازبینی در کمیته‌های مربوطه، تنوع دادن به منابع ارزشیابی توسط دانشجویان و ارزیابی عملکرد علمی اجرایی اعضای هیأت علمی توسط رئیس دانشکده از جمله اقدامات این دانشگاه در راستای دانش‌افزایی اعضای هیأت علمی مدیر گروه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا