تفاهم نامه دانشگاه های اصفهان و کوفه منعقد شد

پایگاه خبری ار ک خبر-اصفهان:

تفاهم نامه دانشگاه های اصفهان و کوفه منعقد شد

 تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه اصفهان و دانشگاه کوفه عراق با هدف گسترش مناسبات علمی و آموزشی منعقد شد.

به گزارش ارک خبربه نقل ازایرنا، روابط عمومی دانشگاه اصفهان روز یکشنبه اعلام کرد: این تفاهمنامه همکاری در دیدار بین رئیسان دانشگاه اصفهان و دانشگاه کوفه و با تاکید بر تبادل استاد و دانشجو، راهنمایی مشترک رساله های ارشد و دکترا، استفاده از منابع علمی و کتابخانه های دو دانشگاه، اجرای پژوهش های مشترک و چاپ مقالات در نشریات معتبر جهانی به امضا رسید.
رئیس دانشگاه اصفهان در این دیدار گفت: این دانشگاه با قدمت ۷۲ ساله سومین دانشگاه تاسیس شده در ایران و در زمان حاضر جزو پنج دانشگاه جامع کشور و ۱۰ دانشگاه برتر ایران است.
دکتر هوشنگ طالبی افزود: اصفهان با ۳۰۰ هزار دانشجو دومین استان کشور از نظر آموزش عالی است که دانشگاه اصفهان نمایندگی وزارت علوم در استان را برای نظارت بر فعالیت های آموزشی بر عهده دارد.
وی با اشاره به اینکه در سطح بندی وزارت علوم ۱۳ دانشگاه ایران از جمله دانشگاه اصفهان در سطح یک و بین المللی شناخته شدند، گفت: ما موظفیم که رویکرد فعالیت های پژوهشی دانشگاه را به سوی ابعاد بین المللی سوق بدهیم.
وی افزود: دانشگاه اصفهان در سال ۲۰۱۷ حدود یکهزار و ۱۰۰ مقاله بین المللی و یک هزار و ۵۰۰ مقاله داخلی داشته و پنج درصد مقاله های خارجی دانشگاه جزو مقاله های برتر دنیا بوده است.
طالبی با بیان اینکه با تقسیم بندی وزارت علوم، دانشگاه اصفهان به عنوان مسئول و معین ارتباط با کشور کره جنوبی انتخاب شده است، افزود: همکاری با دانشگاه کوفه که یکی از دانشگاه های برتر عراق است از اهمیت برخورداراست.
وی با اشاره به برنامه بورس تبادل دانشجوی اتحادیه اروپا (اراسموس پلاس) بیان کرد: در این برنامه کشور های ایران، عراق و یمن در یک گروه قرار دارند که با همکاری با اتحادیه اروپا، طرح های مشترک می توانند داشته باشند.
‘اراسموس پلاس’ برنامه بورس آموزشی تحت حمایت اتحادیه اروپاست که با هدف سازمان دهی تبادل دانشجو بین دانشگاه‌ها و مؤسسه های آموزش عالی اروپا و سایر نقاط جهان راه اندازی شده است.
رئیس دانشگاه اصفهان با تاکید بر تبادل استاد و دانشجو و امکان گذراندن فرصت های مطالعاتی برای طرفین خواهان راه اندازی دوره های مشترک بین ۲ دانشگاه اصفهان و کوفه شد.
وی همچنین آمادگی دانشگاه اصفهان در انتقال تجربه و مهارت راه اندازی کلینیک مشاوره برای کشور عراق را اعلام کرد.
رئیس دانشگاه کوفه عراق نیز در این دیدار گفت: دانشگاه کوفه با ۳۵ سال قدمت دارای ۲۱ دانشکده در رشته های مختلف است.
دکتر محسن الظالمی (Muhsin A.Al Dhalimi) افزود: کوفه تنها دانشگاه عراق است که از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو)، مرکز و کرسی گفت وگوی تمدن ها دارد.
دانشگاه اصفهان با ۷۰ سال قدمت بعنوان یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور دارای حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۶۰ عضو هیات علمی است.
حدود ۵۰ درصد دانشجویان این دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیلند و توانایی اخذ مدرک دکترا برای ۱۰۵ رشته و اخذ مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد به ترتیب برای ۷۵ و ۱۸۰ رشته امکان پذیر است.
دانشگاه کوفه (Kufa) در شهر نجف عراق بیش از ۲۷ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا