دهنوی: دفن پسماند در اصفهان به حداقل می‌رسد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

هوای پاک، آسمان آبی

دهنوی: دفن پسماند در اصفهان به حداقل می‌رسد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان سرمایه‌گذاری مناسبی برای سال ۹۷ و ۹۸ در نظر گرفته تا دفن پسماند به حداقل برسد.

ارک خبربه نقل از ایمنا:علی دهنوی در حاشیه نخستین نمایشگاه تخصصی حمل و نقل پاک  اظهارکرد: طبق برنامه پنج ساله شهر، اصفهان در سال ۱۴۰۰ شهری بدون دفن پسماند نامگذاری شده است بر این اساس شهرداری اصفهان سرمایه‌گذاری مناسبی برای سال ۹۷ و ۹۸ در نظر گرفته تا دفن پسماند به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه خطوط کارخانه کود آلی در حال اصلاح است و بازیافت پسماند خشک با جدیت بیشتری در دست اجرا است، ادامه داد: قرار است کارخانه جدید هاضم برای تولید کود راه اندازی شود که امیدواریم با اجرای این اقدامات، سال ۱۴۰۰ شهر بدون دفن پسماند داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه قدمت برخی از خطوط کارخانه کود و زباله به ۳۰ سال می رسد که باید اصلاح شود گفت: حدود پنج الی شش میلیارد تومان برای اصلاح خطوط پردازش هزینه و تکنولوژی های نوین همچون خط تولید RDF، کود با روش هضم بی‌هوازی در سال جاری فعال می‌شود.

دهنوی با بیان اینکه برای رفع مشکلات زیست محیطی از جمله پسماند، آب و هوا باید تمام مردم و مدیران مسئولیت اجتماعی خود را بشناسند، افزود: مسئولان باید به توسعه حمل و نقل عمومی، پاکیزه بودن شهر و مدیریت آب توجه داشته باشند تا از شهری پاک برخوردار باشیم.

وی با بیان اینکه شهروندان باید برای هوای پاک از حمل و نقل عمومی استفاده کنند، گفت: متأسفانه زمانی که مردم مسئولیت اجتماعی خود را نادیده می گیرند و از وسایل نقلیه شخصی استفاده می‌کنند، باید شاهد این حجم ترافیک و آلودگی باشیم، بنابراین برای کاهش آلودگی هوا و محیط زیست همه مردم باید با یکدیگر همدل و همیار باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا