مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور در دیدار با استاندار اصفهان اعلام کرد: برای اولین بار در تاریخ؛ برای روستائیان حکم بازنشستگی صادر می شود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور در دیدار با استاندار اصفهان اعلام کرد: برای اولین بار در تاریخ؛ برای روستائیان حکم بازنشستگی صادر می شود
دکتر واعظ مهدوی در دیدار با دکتر محسن مهرعلیزاده اظهارداشت: برای اولین بار در تاریخ؛ برای روستائیان حکم بازنشستگی صادر می شود و لذا باید در جهت ترغیب روستاییان و عشایر به تحت پوشش قرار گرفتن این بیمه اقدام نمود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در دیدار مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور با ایشان طرح بیمه روستائیان را طرح بسیار خوبی برشمرد و افزود: اینکه دولت با این وضعیت و شرایط مالی بخش عمده حق بیمه روستائیان را پرداخت می کند بسیار مهم و قابل ستایش است و اینکه خود مشوق بیمه شدن سایرین است اقدام بزرگی بشمار می رود.
استانداراصفهان عدم اطلاع روستائیان از مزایای این طرح را از موارد عدم استقبال روستائیان برشمرد و افزود: باید تشویق و ترغیب کامل صورت پذیرد.
محسن مهرعلیزاده پایین بودن پوشش بیمه روستائیان استان اصفهان نسبت به دیگر استان های همتراز را نا مطلوب برشمرد و افزود: باید از استان های موفق در این زمینه الگوگیری شود و باید پوشش بیمه در مناطق دور و محروم همگانی شود.
استاندار اصفهان با تاکید بر هدفگذاری و ابلاغ شرایط بیمه روستائیان و عشایر به فرماندران؛ افزود: میزان هدفگذاری باید با توجه به شرایط هر شهرستان صورت گیرد .
مهرعلیزاده با بیان اینکه بیمه روستائیان و عشایر در مستحق ترین و ذی حق ترین لایه های اجتماع در حال انجام است که بسیار اهمیت دارد، افزود: در استانی همچون اصفهان که ۸۶ درصد جمعیت آن شهری است باید اینگونه اقدامات برای عدم مهاجرت روستائیان به شهرها گسترش یابد.
دکتر واعظ مهدوی با اشاره به بیمه روستائیان و عشایر، اظهارداشت: در این طرح دولت بعنوان کارفرما؛ بخش عمده حق بیمه روستائیان و عشایر را پرداخت می کند.
وی با بیان اینکه ۷۰ هزار خانوار از ۲۷۰ هزار خانوار روستایی استان اصفهان تحت پوشش قرار گرفته اند، افزود: باید تلاش شود سایر افراد نیز تحت پوشش قرار گیرند و در این راستا باید دهیاری ها تلاش نمایند و فرمانداران اهتمام لازم را داشته باشند.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور با بیان اینکه بسیاری از روستائیان و عشایر از این خدمت اطلاع ندارند؛ تصریح کرد: بیش از دو سوم حق بیمه روستاییان در این طرح توسط دولت پرداخت می شود و آنچه روستاییان و عشایر می پردازند کف حق بیمه است.
مهدوی با اشاره به اینکه برای اولین بار در تاریخ؛ برای روستائیان حکم بازنشستگی صادر می شود؛ افزود: چنانچه این موضوع در گردهمایی فرمانداران بیان شود می تواند در ترغیب روستاها به تحت پوشش قرار گرفتن این بیمه کمک کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا