جزئیات استفاده ار فرشهای لرزه گیر در متروی اصفهان / مقایسه مترو اصفهان و تهران

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

در نشست خبری مترو و ساخت مطرح شد:
جزئیات استفاده ار فرشهای لرزه گیر در متروی اصفهان / مقایسه مترو اصفهان و تهران
نشست خبری «مترو و ساخت» با حضور کارشناسان مدیران و پیمانکاران حوزه ساخت در نمایشگاه حمل‌ونقل پاک برپا و شیوه ساخت متروی اصفهان در این نشست با حضور خبرنگاران بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان قطارشهری اصفهان، نشست خبری تخصصی «مترو و ساخت» با حضور اصغر دهقان، معاون اجرایی سازمان قطارشهری اصفهان، فرزاد ربیعی مدیر روسازی سازمان قطار شهری اصفهان و محمد عسگری کارشناس دفتر فنی شرکت کرانه سازان در اولین نمایشگاه تخصصی حمل‌ونقل پاک برگزار و با استقبال اصحاب رسانه روبرو شد.
اصغر دهقان با بیان اینکه خط یک مترو اصفهان به طول ۲٫۲۰ کیلومتر از شهرک قدس آغاز و تا پایانه صفه ادامه دارد، اظهار داشت: با توجه به وضعیت زمین و عوارض موجود، خط یک مترو اصفهان به سه روش ساخته شد؛ بخشی از مسیر که امکان‌پذیر بود، به روش کندوپوش ساخته شد، حدفاصل خیابان چهارباغ و قسمت زیر زاینده‌رود با استفاده از دستگاه‌های TBM و در دامنه‌های صفه به کمک روش NATM و بتون درجا ریخته شد.
معاون اجرایی سازمان قطارشهری اصفهان، با اشاره به عبور خط یک مترو اصفهان از مسیر تاریخی چهارباغ و زیر سی‌وسه‌پل، یادآور شد: به‌منظور حفظ آثار تاریخیاصفهان، از فرش‌های PU استفاده کردیم که به همین دلیل هم‌زمان و هم هزینه‌های اضافه به ما تحمیل شد.
وی خاطرنشان کرد: استفاده از فرش‌های PU از پروژه‌های اروپایی که همانند اصفهان مترو از کنار آثار تاریخی عبور می‌کند الگوبرداری شد و اجرا شد. شرکت سازنده عمر این فرش‌های را سی سال عنوان کرده و تعویض آن‌ها بسیار آسان است.
فرزاد ربیعی مدیر روسازی سازمان قطارشهری اصفهان در ادامه این نشست به تشریح مراحل روسازی مترو اصفهان و فنّاوری استفاده ‌شده در فرش‌های PU پرداخت و گفت: عملیات روسازی متروی اصفهان طی دو مرحله زیرسازی و روسازی انجام شد. در حال حاضر کل مسیر روسازی شده و خط یک در حال بهره‌برداری است.
محمد عسگری دیگر شرکت کننده در این نشست خبری، با بیان تاریخچه‌ای از فعالیت‌های شرکت کرانه سازان، بیان داشت: این شرکت ۱۰ سال پیش تشکیل شد و از سال ۸۸ به‌عنوان اولین پروژه مسیر ایستگاه قدس تا کاوه را به طول ۸ کیلومتر توسط این شرکت انجام شد.
ساخت متروی اصفهان با استفاده از نیروهای بومی
مدیر اجرایی شرکت کرانه سازان زنده رود با اشاره به پروژه‌های اجرا شده توسط نیروهای بومی این شرکت خاطرنشان کرد: شرکت ما یک شرکت کاملاً بومی است و افتخار می‌کنیم با نیروهای بومی پروژه‌ها را با بالاترین کیفیت به سرانجام رسانده‌ایم.
وی یادآور شد: اگر بخواهیم متروی اصفهان و تهران را مقایسه کنیم، به دلیل استفاده از فرش‌های PU در متروی اصفهان، ارتعاشات قطار شهری اصفهان بسیار کمتر است، بخصوص در محور ایستگاه تختی تا سی‌وسه‌پل، به دلیل استفاده هم‌زمان از دو فرش PU تقریباً هیچ لرزشی در قطار احساس نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا