نزدیک به ۶۰۰۰ فرصت شغلی در آذربایجان شرقی ایجاد می شود

ارک خبر-وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با افتتاح و بهره برداری از ۱۶ طرح تولیدی و صنعتی در آذربایجان شرقی نزدیک به ۶ هزار فرصت شغلی ایجاد می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریعتمداری شامگاه دیروز سه شنبه در شرکت آهنگری تراکتورسازی تبریز اظهار داشت: مردم و صنعتگران آذربایجان شرقی با تغییر ساختار تکنولوژِی تولید، افزایش بهره وری، نوآوری و خلاقیت توانسته اند در تولید و صادرات جایگاه ویژه کسب نمایند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه استان آذربایجان شرقی در کشور به عنوان صنعتی ترین استان محسوب می شود افزود: خوشبختانه مشارکت فعالانه مردم آذربایجان شرقی در حوزه اقتصادی موجب شده تا شرکت های موفق غیردولتی خصوصی تشکیل شود همین امر این استان را به عنوان استان صنعتی مطرح می سازد.

وی از ایجاد ۴۹۲ واحد صنعتی در استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: فعالیت این تعداد واحد صنعتی جدید در آذربایجان شرقی اگر عملکرد افزایش تعداد واحدهای صنعتی این استان را با مدت مشابه مقایسه کنیم شاهد خواهیم بود که با رشد ۳۲ درصدی همراه بوده است.

شریعتمداری با اشاره به اینکه ۱ هزار و ۲۳ واحد تولیدی و صنعتی آذربایجان شرقی از تسهیلات طرح رونق تولید بهره مند شده اند یادآور شد: این واحدها تا سال گذشته یا تعطیل و یا با کمترین ظرفیت فعالیت داشتند که با تخصیص اعتبار ۲۶۰۰ میلیارد تومانی از اعتبارات طرح رونق تولید و بازسازی و نوسازی صنایع مشکل نقدینگی رفع و به عرصه تولید بازگشته اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: هر تقاضایی که مردم برای راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی می دهند بدان معنی است مردم به رونق اقتصادی کشور و چشم انداز بخش صنعت نگاه مثبتی دارند.

وی از افزایش ۱۵ درصدی صادرات غیرنفتی کشور در طی سال گذشته خبر داد؛ بیان کرد: خوشبختانه سال گذشته میزان صادرات غیرنفتی استان آذربایجان شرقی با ۲۰ درصد افزایش همراه بوده و تولیدات این استان به کشورهای مختلف صادر شده است.

شریعتمداری بابیان اینکه عملیات اجرایی ۱۶ طرح تولیدی و صنعتی و با سرمایه گذاری ۲۲۷۷ میلیارد تومان به زودی در آذربایجان شرقی آغاز و برخی از این طرح ها افتتاح می شود خاطرنشان کرد: با تکمیل و بهره برداری از این واحدهای تولیدی و صنعتی نزدیک به ۶ هزار فرصت شغلی در آذربایجان شرقی ایجاد می شود.

دکمه بازگشت به بالا