الزام به استفاده از موتورهای برقی برای پیک موتوری ها در اصفهان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان خبر داد:

الزام به استفاده از موتورهای برقی برای پیک موتوری ها در اصفهان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: پیک موتوری های شرکت های پستی و مواد غذایی ملزم به استفاده از موتورهای برقی هستند.

ارک خبربهنقل ازمهر:علیرضا صلواتی اظهار داشت: در راستای استفاده از حمل و نقل پاک در حال حاضر پارکبانان و خدمه شهرداری و خدمات شهری از موتور و اسکوترهای برقی استفاده می‌کنند و این در حالی است که هنوز به طور کامل این موضوع نهادینه نشده است.

وی توسعه حمل و نقل پاک را از اصلی ترین سیاست‌های فعلی شهرداری اعلام کرد و افزود: در حال حاضر یک ایستگاه شارژ در سطح شهر اصفهان راه‌اندازی شده است که ۵۰ ایستگاه دیگر در دستور کار داریم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردای اصفهان اعلام کرد: به منظور تعیین جایگاه مشخص برای عبور و مرور موتورهای برقی هم اکنون از محدوده مرکزی و تاریخی شهر این اقدام آغاز شده است. همچنین برای تعیین محدوده عبور و مرور موتورهای برقی مطالعاتی صورت گرفته و مذاکرات اولیه با استانداری انجام شده است.

وی بیان داشت: پس از توزیع تعداد قابل توجه موتورها در سطح شهر از تردد موتورهای دیزلی در این محدوده جلوگیری خواهد شد.

صلواتی با بیان اینکه لازم است شهروندان را تشویق به استفاده از حمل و نقل پاک کرد، ادامه داد: ضمن ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه حمل و نقل پاک باید فضای لازم را برای استفاده از وسایل حمل ونقل پاک در سطح شهر فراهم کنیم.

وی گفت: در پی انعقاد تفاهم نامه‌ای سه جانبه بین شهرداری اصفهان، معاونت علمی ریاست جمهوری و یکی از شرکت‌های تولید کننده در فاز اول این تفاهم‌نامه سه ساله، پنج هزار موتورسیکلت برقی کاملا ایرانی با تسهیلاتی شامل ۱۵ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و ۳۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه که توسط معاونت علمی ریاست جمهوری تامین می‌شود، عرضه خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر تولید کنندگان خواستار تغییر و تجدید نظر در قیمت موتورها شدند که این موضوع در حال بررسی است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا