فروش اوراق مشارکت برای خط دوم مترو

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

نوروزی خبر داد:

فروش اوراق مشارکت برای خط دوم مترو

شهردار اصفهان گفت: رایزنی‌هایی برای اعلام فروش اسناد عمومی و اختصاص بودجه به خط دو مترو شده است که تاکنون مجوز فروش ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را کسب کرده‌ایم.

ارک خبربه نقل ازایمنا:قدرت‌الله نوروزی اظهار کرد: احداث خط دوم مترو از یک سال پیش آغاز شده، اما به دلیل مشکلات مالی سرعت پیشرفت آن خوب نبود و از این روند راضی نبودیم.

وی افزود: طول مسیر این خط که حدود ۲۵ کیلومتر است، از خیابان آیت‌الله غفاری در شهرک امام حسین(ع) شروع و پس از عبور از خیابان زینبیه و میدان امام علی(ع)، میدان امام(ره) را دور می زند و به میدان امام حسین(ع) می رسد و سپس به سمت غرب اصفهان و خمینی شهر حرکت می کند.

شهردار اصفهان ادامه داد: در حال حاضر احداث ۱۴کیلومتر و ۷۰۰ متر از مسیر خط دوم مترو در دستور کار قرار دارد در این راستا احداث تونل از طرف شمال شهر از خیابان زینبیه آغاز می شود.

نوروزی اضافه کرد: قرارداد حفاری تونل از سمت شمال با پیمانکار بسته شده است و تا چند ماه آینده، قطعات مورد نیاز وارد کشور و حفاری تونل آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: جابه‌جایی تأسیسات ایستگاه سوم که در خیابان عاشق اصفهانی قرار دارد با تأخیر روبرو شده است، زیرا سال گذشته بودجه خاصی برای اجرای دومین خط مترو در نظر گرفته نشده بود و بیشتر آن به تکمیل خط نخست آن اختصاص داشت. اما اکنون رایزنی‌هایی برای اعلام فروش اسناد عمومی و اختصاص بودجه به این خط شده است که تاکنون مجوز فروش ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را کسب کرده‌ایم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه مشکل تملک در خیابان عاشق اصفهانی حل شده است، اظهار کرد: به خاطر ترافیک سنگین موجود در این خیابان، اجرای طرح نمی‌تواند به صورت موازی پیش رود. افزون بر آن در خیابان عاشق اصفهانی تأسیسات شهری بسیاری وجود دارد که در زمینه جابه‌جایی آنها با مشکلاتی روبرو هستیم.

نوروزی در رابطه با جایگزینی مسیرهای تردد گفت: ترافیک سنگین خیابان عاشق اصفهانی شرایطی را ایجاد کرده که برای سبک شدن ترافیک در آن لازم است از خیابان فرزانگان استفاده شود که اگر مشکلات موجود برای احداث این خیابان حل شود، معضل ترافیک خیابان عاشق اصفهانی نیز حل می‌شود که این موضوع کمک بسیاری به رفع آلودگی هوا نیز می‌کند.

 نوروزی ادامه داد: اجرای حفاری خط دوم از سمت غرب و بزرگراه شهید خرازی تا پایان سال جاری  آغاز می شود. همچنین ظرف چند ماه آینده احداث ایستگاه مترو شهید خرازی و آیت الله کاشانی از سمت غرب آغاز می شود.

وی در زمینه ساخت تونل و ایستگاه‌ها گفت: پرداخت هزینه تجهیزات ایستگاه‌ها و تونل به شرط فاینانس به عهده دولت است که اکنون برای اجرای طرح با شش شرکت تفاهم نامه امضا شده و پس از بررسی کارشناسی در نهایت یک شرکت برای اجرای این طرح در نظر گرفته می شود این درحالی است که انجام این کار حساس، زمان‌بر و هزینه‌ای بالغ بر ۶۰۰ میلیون دلار نیاز دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا