عزم جدی شهرداری اصفهان برای حمایت از کالای ایرانی

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

حاتمی خبر داد:

عزم جدی شهرداری اصفهان برای حمایت از کالای ایرانی

مدیرکل بازرسی شهرداری اصفهان گفت: شهرداری درصدد ایجاد یک ساختار تلفیقی است تا با توجه به نامگذاری امسال با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» موضوع را کامل‌تر و جامع‌تر بررسی کند.

ارک خبربه نقل ازایمنا:جواد حاتمی  با اشاره به اضافه شدن صفحه “لبیک اقتصادی” در پرتال شهرداری اصفهان، اظهارکرد: فلسفه تشکیل این صفحه در پرتال شهرداری اصفهان بخش جهاد خودکفایی بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر اقلام و ملزومات مورد استفاده شهرداری خارجی است و  مشابه داخلی ندارد در صفحه لبیک اقتصادی اطلاع رسانی شده که شرکت‌های دانش بنیان یا پژوهشگاه‌هایی که می‌توانند در این راستا فعالیت کنند یا تولیدکنندگانی که زیرساخت تولید محصولات مورد نیاز شهرداری را دارند در راستای بومی سازی محصولات اقدام کنند تا شهرداری از این ظرفیت‌ها و تکنولوژی‌های داخلی استفاده کند.

مدیرکل بازرسی شهرداری اصفهان ادامه داد: در بخش دیگری از این صفحه مبحثی برای انعکاس اقداماتی در چارچوب اقتصاد مقاومتی و محورهای دهگانه آن مطرح و به بازدیدکنندگان پرتال اطلاع رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه در صفحه “لبیک اقتصادی” گزارش هایی از عملکرد سال‌های گذشته شهرداری اصفهان بارگذاری شده است، تصریح کرد: در حال جمع‌بندی عملکرد سال ۹۶ شهرداری هستیم تا آنها را نیز بر روی پرتال شهرداری بارگذاری کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جلساتی با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در سال گذشته، افزود: قصد داریم برای انعکاس خروجی این جلسات در قالب حوزه پژوهش صفحاتی ایجاد کنیم تا موارد مورد نیاز پژوهش در قالب پایان‌نامه‌های دانشجویی رقم بخورد.

مدیرکل بازرسی شهرداری اصفهان با اشاره به فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی در میان مردم گفت: ابتدایی‌ترین اقدام در این راستا تبلیغات محیطی است، با توجه به اینکه شهرداری در این راستا متولی است در ساختارهای مختلف و سازمان‌های مرتبط برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام داده است.

وی در تشریح اقدامات انجام شده، اظهارکرد: نشستی با مسئولان سازمان قطار شهری اصفهان و شرکت بهره‌بردار مترو برگزار کردیم که در این جلسه مقرر شد بخشی از تبلیغات محیطی مترو به حمایت از کالای ایرانی اختصاص پیدا کند.

حاتمی ادامه داد: در کمیته فرهنگ شهروندی نیز جلسه‌ای برگزار و مقرر شد بخشی از تبلیغات محیطی شهر در راستای ترویج و توسعه حمایت از کالای ایرانی در نظر گرفته شود، همچنین نشستی با شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه برگزار و تصمیم گرفته شد بخشی از تبلیغات اتوبوس‌های شهری به این موضوع اختصاص یابد.

وی با تاکید به نگاه خاص تر به حمایت از کالای ایرانی خاطرنشان کرد: سعی شده در باب فرایندهای انجام کار در شهرداری با حوزه های مختلف مکاتباتی انجام دهیم تا حوزه‌ها بر اساس ساختار وظیفه ای خود محورهای دهگانه ابلاغ شده را در موضوعات کاری لحاظ کنند.

مدیرکل بازرسی شهرداری اصفهان با بیان اینکه اقدامات انجام شده حوزه‌های مختلف به صورت فصلی احصا و موارد مغفول مانده تذکر داده می‌شود، تاکید کرد: در معاونت‌های شهرسازی، عمران، فرهنگی تفریحی و … بررسی هایی انجام شده که در هر بخش چه اقداماتی باید با چه کیفیتی انجام شود تا در راستای تحقق شعار سال موفق عمل کنیم.

وی گفت: محدودیت منابع ایجاب می‌کند که در هزینه کرد منابع دقت عمل بیشتری صورت گیرد تا بیشترین بازدهی از تخصیص منابع به دست آید از این رو باید در تصمیم‌گیری‌ها منسجم‌تر و با دقت بیشتری عمل شود تا خروجی بهتری برای شهر و شهروندان داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا