۱۲۰ منطقه آذربایجان شرقی از زباله پاکسازی شد

ارک خبر- مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: در آستانه دوم اردیبهشت روز زمین پاک، ۱۲۰ منطقه استان توسط گروه های مردمی و دوست داران محیط زیست از زباله پاک سازی شد.
۱۲۰ منطقه آذربایجان شرقی از زباله پاکسازی شد
به گزارش ایرنا، حمید قاسمی روز شنبه در مراسم افتتاح پارک جنگلی کاوه سودا مراغه اظهار کرد: زمین و فضای محیط زیست ظرفیت محدودی برای زباله و آلودگی های زیست محیطی دارد و باید تمامی ارگان های دولتی و سازمان های مردم نهاد فعال در این حوزه دست به کار شوند.
وی افزود: در طرح نه به کیسه های پلاستیکی که از سوی سازمان جهانی یونسکو مطرح شده مراغه به عنوان پایلوت کشوری انتخاب و معرفی شده است که امیدواریم با همکاری سازمان های مردم نهاد، استفاده از کیسه های پلاستیکی را به حداقل برسانیم.
قاسمی به پارک جنگلی کاوه سودا مراغه نیز اشاره کرد و افزود: ایجاد این پارک جنگلی از سال ۹۲ و با کاشت سالانه ۶ هزار اصله نهال و با هدف فضای سبز مناسب در محدوده صنعتی مصوب شده که تاکنون ۱۲ هزار نهال مثمر و ۶ هزار نهال غیر مثمر در این ناحیه کاشته شده است.
وی ادامه داد: مساحت این پارک در مجموع ۴۵ هکتار است که تاکنون بیش از ۲۵ هکتار این مجموعه نهال کاری شده و در آینده نزدیک فضای تفریحی نیز به آن اضافه خواهد شد.
وی افزود: نهال ها و یونجه های استفاده شده در این پارک اصلاح شده و طرح آبیاری آن با تکنولوژی نوین کشاورزی و
به صورت قطره ای و مکانیزه اجرا شده است.
دادستان مراغه نیز در این مراسم به بحران زباله اشاره کرد و افزود: روزانه ۱۳۰ تن زباله در مراغه تولید می شود و امکان آنکه این زباله ها به صورت اصولی دفع شود در شهرستان وجود ندارد.
علی دلداری به اهمیت تفکیک زباله در مبدا نیز اشاره کرد و گفت: با تفکیک زباله ها در مبدا و با همکاری و ورود سازمان های مردم نهاد به موضوع های زیست محیطی و فرهنگی، شاهد زمین پاک و طبیعتی بدون زباله خواهیم بود.
در حاشیه این مراسم، زباله های رها شده در حاشیه معبد مهر ورائوی (ورجوی) مراغه با حضور تشکل های مردم نهاد و برخی از ارگان ها جمع آوری شد.
مراغه دارای ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع فضای سبز بوده و سرانه فضای سبز عمومی این شهر در حال حاضر ۱۲٫۸۰ متر مربع است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۳ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

دکمه بازگشت به بالا