نمایشگاه تخصصی حمل و نقل پاک برگزار می شود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

برای نخستین بار در اصفهان؛

نمایشگاه تخصصی حمل و نقل پاک برگزار می شود

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: “نمایشگاه تخصصی حمل و نقل پاک” از چهارم اردیبهشت‌ماه به مدت سه روز در دو نوبت صبح از ساعت ۹ تا ۱۲ و بعدازظهر از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود.

به گزارش ارک خبر: علی یارمحمدیان صبح امروز (شنبه) در نشست خبری نخستین نمایشگاه تخصصی حمل و نقل پاک اصفهان اظهار کرد: با توجه به افزایش آلودگی هوا در کلانشهر اصفهان که خطرات زیادی برای شهروندان به دنبال دارد، احساس وظیفه کردیم که گام هایی در راستای رفع این مشکل برداریم.

وی ادامه داد: معتقدیم اصفهان با مشکلاتی از جمله خشکسالی، ترافیک، آلودگی هوا روبه‌رو است و هر کسی باید به وظیفه خود عمل کند تا این مشکلات کاهش یابد به همین دلیل  برای نخستین‌ بار برگزاری نمایشگاه تخصصی حمل و نقل پاک را با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان برنامه ریزی کردیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان اضافه کرد: این نمایشگاه با هدف ترویج فرهنگ استفاده از موتورهای هیبریدی، برقی، دوچرخه‌ها و وسایل پاک برگزار می‌شود تا در سال‌های آینده وسایل حمل و نقل پاک در شهر گسترش یابد در این راستا لازم است تمامی ادارات و دستگاه‌ها به سمت استفاده از وسایل نقلیه پاک حرکت کنند تا کاهش آلودگی هوا و بهبود کیفیت زندگی در اصفهان را شاهد باشیم.

وی با بیان این که مشکلات زیست‌محیطی و آلودگی هوا، زندگی در شهر اصفهان را به مشکلاتی رو به رو کرده است، بیان داشت: این نمایشگاه سرآغازی برای تقویت فرهنگ استفاده از خودروهای هیبریدی و پاک است و باید وسایل نقلیه عمومی و شخصی از نمونه‌های پاک باشد و انتظار داریم که مؤسسات و نهادهای دیگر نیز به رسالت اجتماعی خود عمل کنند.

وی اضافه کرد: “نمایشگاه تخصصی حمل و نقل پاک” از چهارم اردیبهشت‌ماه به مدت سه روز در دو نوبت صبح از ساعت ۹ تا ۱۲ و بعدازظهر از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود و در صورت همکاری دیگر سازمان‌ها این طرح ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ۳۷۰۰ مترمربع از متراژ مفید فضای نمایشگاه در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان، واردکنندگان و نمایندگان رسمی موتورسیکلت‌های برقی و خودروهای هیبریدی و همچنین فروشندگان مجاز انواع دوچرخه و نمایندگان رسمی انواع پاک‌روها در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان خاطرنشان کرد: البته در دوره های گذشته نمایشگاه موتورسیکلت، دوچرخه و اسکوتر داشتیم، اما در نمایشگاه حمل و نقل پاک که برای نخستین بار امسال در اصفهان برنامه ریزی شد، برندهای مختلفی به نمایش گذاشته می شود.

یارمحمدیان در مورد برنامه‌های جانبی این نمایشگاه، اضافه کرد: برگزاری مسابقه بین‌المللی طراحی و ساخت دوچرخه الکتریکی در حاشیه نخستین نمایشگاه حمل و نقل با همکاری معاونت حمل و نقل شهرداری، حرکت کاروان وسایل نقلیه پاک در سطح شهر اصفهان، همچنین تست خودروهای برند تویوتا در روز پنجم و ششم اردیبهشت ماه در همان محل انجام می‌شود.

وی گفت: بر اساس هدف‌گذاری نمایشگاه حمل و نقل پاک، تولیدکنندگان و واردکنندگان نمایندگان رسمی خودروهای هیبریدی ۲۵ درصد، نمایندگان و تولیدکنندگان موتورسیکلت‌های برقی ۴۵ درصد و نمایندگان و فروشندگان دوچرخه نیز ۳۵ درصد از فضای نمایشگاه را در برخواهند گرفت.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان بااشاره به هشدارها در خصوص افزایش آلودگی هوا در ایران، بیان کرد: در شهرهای بزرگ و صنعتی حجم و خطرات این آلودگی بیشتر است و تقریباً نیمی از جمعیت کشور در معرض آلودگی هوا دارند که این آلودگی نه تنها برای سلامتی شهروندان که باعث ضررهای اقتصادی، ضربه به آموزش و پرورش و کاهش ضریب هوشی کودکان می‌شود

وی با اشاره به راهکارهای مانند رایگان شدن هزینه حمل و نقل عمومی، ممنوعیت استفاده از خودرو در ساعتی مشخص در برخی از شهر، استفاده از دوچرخه، طرح زوج و فرد و استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی به جای خودروهای بنزینی خواستار اجرای چنین سیاست‌هایی در ایران شد.

دکمه بازگشت به بالا