شبکه فرسوده فاضلاب اصفهان باید بازسازی شود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

معاون منابع انسانی و بهبود مدیریت آبفا اصفهان:

شبکه فرسوده فاضلاب اصفهان باید بازسازی شود

معاون بهبود مدیریت آبفا اصفهان گفت: اصفهان دارای قدیمی ترین شبکه فاضلاب کشور است و به همین سبب در برخی از محلات شهر این شبکه رو به فرسودگی گذاشته است و لزوم بازسازی آن وجود دارد.

 ارک خبربه نقل ازمهر: مجتبی قبادیان با اشاره به اینکه لزوم استفاده از پساب در شرایط کم آبی یکی از سیاست های شرکت آبفا به شمار می رود، اظهار داشت: استان اصفهان با داشتن ۱۴ درصد پساب تولیدی کشور، در تصفیه خانه های خود ۱۷۵ میلیون مترمکعب پساب دارد.

وی ادامه داد: این بخش از ذخیره آبی در استان اصفهان می تواند به مصرف کشاورزی و صنعت برسد تا بخشی از مشکلات ناشی از نبود آب در اصفهان را مرتفع کند.

معاون منابع انسانی و بهبود مدیریت آبفا اصفهان تصریح کرد: ظرفیت های استان اصفهان در جمعیت تحت پوشش شبکه های فاضلاب و نیز تعدد تصفیه خانه ها در این استان سبب شده تا استان رتبه نخست را به لحاظ جمعیت تحت پوشش به خود اختصاص دهد.

پساب اصفهان باید در بخش صنعت و کشاورزی استفاده شود

وی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد از جمعیت استان را تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار داده ایم، گفت: این توان می تواند در کنار ۲۴ تصفیه خانه فرصت مناسبی را در اختیار ما برای بهره مندی از پساب در بخش صنعت و کشاورزی قرار دهد.

قبادیان با اشاره به اینکه ما برای رسیدن به این هدف باید از پتانسیل بخش علمی استان اعم از تحقیقات دانشگاهی و نخبگان استفاده کنیم، افزود: در حال حاضر مجبور به بازسازی شبکه فاضلاب در اصفهان با کمک نیروهای خارجی هستیم چراکه دانش این کار را در داخل نداشتیم.

بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان با همکاری چین و آلمان

وی ادامه داد: از همین رو کارشناسانی از چین و آلمان این کار را بر عهده دارند و قرار است از راه فاینانس این پروژه اجرایی شود.

معاون منابع انسانی و بهبود مدیریت آبفا اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان دارای قدیمی ترین شبکه فاضلاب در کشور است و به همین سبب در برخی از محلات شهر اصفهان این شبکه رو به فرسودگی گذاشته است و لزوم ترمیم و بازسازی آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه شبکه فاضلاب در استان اصفهان از ۵۰ سال پیش پایه گذاری شده است، افزود: یکی از راه های ما برای توسعه این شبکه همکاری با بخش خصوصی و جذب سرمایه ها در این حوزه بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا