تلفن همراه در منطقه کویر مرنجاب به تکنولوژی ۳G مجهز شد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

رئیس اداره مخابرات آران و بیدگل:

تلفن همراه در منطقه کویر مرنجاب به تکنولوژی ۳G مجهز شد

رئیس اداره مخابرات آران و بیدگل گفت: با توجه به توسعه منصوبات و تامین پهنای باند مورد نیاز، سایت BTS تلفن همراه در منطقه مرنجاب آران و بیدگل به تکنولوژی ۳G مجهز شد.

به گزارش ارک خبربه نقل ازمهر:محمود دهقانی با اشاره به اینکه با توجه به توسعه منصوبات و تامین پهنای باند مورد نیاز سایت BTS تلفن همراه در منطقه مرنجاب آران و بیدگل به تکنولوژی ۳G مجهز شد، اظهار داشت: از این پس مشترکان می‌توانند از سرویس ۳G در آن منطقه جهت دسترسی سریع به اینترنت همراه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه سایت BTS تلفن همراه در منطقه مرنجاب با نصب دکل ۳۶ متری و احداث ساختمان و نصب و راه‌اندازی تجهیزات رادیو و BTS در سال ۱۳۸۷ با حضور استاندار وقت اصفهان به بهره برداری رسید، اظهار کرد: با توجه به عدم وجود شبکه برق در آن منطقه، برق مورد نیاز این سایت به مدت دو سال توسط یک دستگاه دیزل ژنراتور و پس از آن با نصب سلول های خورشیدی تامین شده است.

رئیس اداره مخابرات آران و بیدگل افزود: با پیگیری اداره مخابرات شهرستان در سال ۱۳۹۴ و با توسعه سایت مذکور، امکان پوشش بیشتر این منطقه فراهم شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز راه‌اندازی سایت دوم تلفن همراه در کویر گردشگری مرنجاب در دستور کار قرار گرفته است، گفت: شروع عملیات اجرایی سایت دوم نیز همراهی سازمان‌های متولی گردشگری شهرستان را می طلبد.

دهقانی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی سایت دوم BTS در حالی در دست طراحی است که تاکنون مشکل مالکیت سایت اول (سایت موجود) با وجود موافقت فرمانداری شهرستان و سازمان‌های منابع طبیعی و جهاد کشاورزی حل نشده است، افزود: این مجوز باید از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صادر شود که هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

کویر مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل در استان پهناور اصفهان واقع شده است که از شمال به دریاچه‌ نمک آران و بیدگل، از شرق به کویر بند ریگ و پارک ملی کویر، از غرب به کویر مسیله و دریاچه‌های نمک حوض سلطان و حوض مره و در نهایت به شهرستان آران و بیدگل از سمت جنوب منتهی و یکی از جاذبه‌های گردشگری ایران محسوب می‌ شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا