توسعه و آبادانی شهر نیازمند مشارکت عموم شهروندان/ برگزاری باشکوه مراسم افتتاحیه تبریز ۲۰۱۸ با حضور رییس جمهور

ارک خبر- شهردار تبریز در دیدار با خلیفه کل ارامنه آذربایجان گفت: شهرداری تبریز ضمن در نظر گرفتن پیوست فرهنگی تقویت تمام شاخصه های انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی، زمینه مشارکت شهروندان با ادیان مختلف نیز فراهم آورده است.

به گزارش شهریار، مهندس ایرج شهین باهر با اشاره به اینکه شهرداری تبریز همواره تلاش کرده است فضای پر از آرامش و یکسان برای ادیان مختلف ایجاد کند، افزود: توسعه و آبادانی شهر نیازمند مشارکت عموم شهروندان است و این امر می تواند در اعتلای جایگاه گردشگری تبریز در سال ۲۰۱۸ بسیار موثر باشد.

وی خاطر نشان کرد: تمام اقلیت های دینی کشور با آرامش کامل و امنیت در کنار مسلمانان زندگی می کنند و شهرداری تبریز با استفاده از این ظرفیت گام های اساسی در راستای سیاست های گردشگری تبریز ۲۰۱۸ برداشته است.

شهین باهر همچنین با تاکید بر دستیابی به توسعه گردشگری پایدار در تبریز، تصریح کرد: مشارکت بخش خصوصی و دولتی در توسعه زیرساخت ها مانند حمل و نقل عمومی شهری، توسعه فضای سبز، نقطه عطفی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی محسوب می شود.

شهردار تبریز ادامه داد: محلات ارامنه نشین تبریز از قدمت زیادی برخوردارند و در این راستا شهرداری تبریز به بازسازی و احیای بافت فرسوده در این مناطق توجه ویژه ای داشته است.

همچنین خلیفه کل ارامنه آذربایجان در تبریز در این دیدار با اشاره به اینکه حضور ادیان مختلف و زندگی آنها در کنار هم زیبایی ها خاص خود را دارد، گفت: برادران مسلمان و مسیحی در کنار هم باعث تعاملات و هم افزایی های فراوانی شده اند.

گریگور چیفتچیان افزود: هر اتفاق در توسعه و آبادانی شهر مایه مباهات همگان خواهد بود و شهروندان ارامنه حتما در این مسیر مشارکت فعالی خواهند داشت.

وی ادامه داد: همدلی و تعامل بسیار خوبی بین دوستان ارامنه و مسلمانان از دیر باز برقرار بوده است و قطعا این ارتباط و تعامل خوب در سایه اعضای شورای خلیفه گری و خلیفه کل ارامنه آذربایجان بهتر از گذشته نیز می شود.

گفتنی است در این دیدار مهندس سعید حاجی زاده مدیر کل روابط عمومی و دکتر خلیلی مدیر عامل سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز حضور داشتند.

دکمه بازگشت به بالا