کاراته آذربایجان شرقی ۵۰ ساله شد

ارک خبر- رییس هیات کاراته آذربایجان شرقی با بیان این موضوع که نیم قرن از ورود کاراته به استان گذشت، گفت: بزرگان زیادی در دوره های مختلف برای کاراته استان تلاش کرده اند که این امر موجب شده تا این رشته به یکی از رشته های ورزشی موفق در سطح ملی و فراملی تبدیل شود.
کاراته آذربایجان شرقی ۵۰ ساله شد
به گزارش ایرنا، اسماعیل معصومی در مراسم تجلیل از قهرمانان کاراته آذربایجان شرقی که در سالن استاندارد تبریز برگزار شد، افزود: ۵۰ سال قبل استاد خسرو دانش بنیانگذار رشته کاراته در استان آذربایجان شرقی بود و امروز جشن ۵۰سالگی هیات کاراته استان را با بازگشت به دوران طلایی این رشته در استان برگزار می کنیم.
معصومی با بیان اینکه کاراته آذربایجان شرقی در ۵۰ سال گذشته فراز و فرودهای زیادی به خود دیده است خاطر نشان کرد: با حمایت های مالی بخش خصوصی در عرصه ورزش می توان از تمام قابلیت های استان در امر آموزش و استعدادیابی بهره برد و الحق صرافی بهنام حمایت خوبی از ورزش کاراته استان داشته است.
رییس هیات کاراته استان با تاکید بر اینکه کاراته در استان بعد از دوران طلایی چند سالی افت کرد ولی امروز به همان دوران طلایی بازگشته است عنوان کرد: در حال حاضر این رشته ورزشی در استان سیر صعودی خود را طی می کند و در صورت حمایت های مالی و معنوی مسئولان استانی می توان این امر را شتاب بخشید.
وی در ادامه گفت: تجلیل از قهرمانان کاراته استان را به لحاظ ایجاد انگیزه در جوانان فعال در این رشته وظیفه خود دانسته و معتقدم حمایت از ورزشکاران یعنی حمایت از پرورش جوانان سالم و جسور جامعه ای که در آن زندگی می کنیم.
معصومی اعضای خانواده کاراته آذربایجان شرقی را در ۲۲ شهرستان استان و در بین ۴۱ سبک در دو بخش آقایان و بانوان پنج هزار نفر برشمرد و اذعان کرد: جمعیت بالای خانواده کاراته استان بستر مناسبی برای حمایت از تولید ایرانی است چرا که می توان با تولید ملی کالاهای مورد نیاز این تعداد کاراته کار را فراهم کرد و نیازی به خرید اجناس خارجی نداشت.
معصومی در ادامه با بیان اینکه کاراته کشورمان در سطح جهانی دارای رنکینگ جهانی است اظهار کرد: در برخی وزن ها و رشته ها کاراته کاران آذربایجان شرقی نیز دارای رنکینگ هستند.
در این مراسم زهرا ساعی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی که عضو هیات رئیسه هیات کاراته استان نیز می باشد، حضور داشت و از تلاش و زحمات قهرمانان کاراته کار آذربایجان شرقی تقدیر به عمل آورد.

دکمه بازگشت به بالا