مراکز مشاوره خانواده در کنار محاکم قضایی تشکیل می شود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

رئیس کل دادگستری استان اصفهان:

مراکز مشاوره خانواده در کنار محاکم قضایی تشکیل می شود

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: مراکز مشاوره به منظور اجرای آیین نامه اجرایی قانون حمایت خانواده در کنار محاکم قضایی تشکیل و راه اندازی می شود.

به گزارش ارک خبربه نقل از ایرنا  احمد خسروی وفا روز پنجشنبه در جلسه شورای مشورتی سیاستگذاری نحوه تشکیل و فعالیت مراکز مشاوره خانواده افزود: در هر واحد مشاوره، شورای مشورتی به منظور سیاستگذاری و اجرای وظایف دستورالعمل نحوه تشکیل و فعالیت مراکز مشاوره خانواده با حکم معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تشکیل می شود.
وی افزود: ترکیب این شورا شامل یک نفر قاضی دادگاه خانواده، مسئول حفاظت اطلاعات دادگستری استان، معاون مرتبط مدیرکل بهزیستی، معاون سازمان نظام روانشناسی و مشاوران استان، مشاور خانواده و مددکار اجتماعی است.
وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی این مراکز تمامی پرونده های مشاوره ای محاکم خانواده که پیش از این به بهزیستی ارجاع می شد بر اساس این دستورالعمل به مراکز مشاوره خانواده ارجاع خواهد شد.
خسروی وفا یادآوری کرد: شرایط داوطلبان برای اخذ مجوز تأسیس و عضویت در مراکز مشاوره و نیز زمان برگزاری آزمون مربوطه در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا