کمک‌های مردمی فقط ۳۰ درصد از هزینه‌های نیازمندان را پوشش می دهد.

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

کمک‌های مردمی فقط ۳۰ درصد از هزینه‌های نیازمندان را پوشش می دهد.
کمک‌های مردم نیکوکار اصفهان ۳۰ درصد از هزینه‌های حمایتی این نهاد را تأمین می‌کند و ۷۰ درصد دیگر خدمات این نهاد از محل اعتبارات دولتی تأمین می‌شوند.
مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان به تشریح هزینه‌های حمایتی این نهاد پرداخت.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد، حمیدرضا شیران، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با تأکید بر ضرورت پاسخ به برخی سوالات موجود در رابطه با فعالان در زمینه خیر و احسان ، اظهار کرد: کمک‌های مردم نیکوکار اصفهان ۳۰ درصد از هزینه‌های حمایتی این نهاد را تأمین می‌کند و ۷۰ درصد دیگر خدمات این نهاد از اعتبارات دولتی تأمین می‌شوند که سهم عمده آن در سرفصل‌های وام، مستمری و خدمات بیمه‌ و درمانی هزینه می‌شود.
وی با اشاره به سهم عمده اعتبارات دولتی درزمینهٔ وام‌های کارگشایی و اشتغال، افزود: طی سال گذشته در حوزه بهداشت و درمان مددجویان بیش از ۳۸ میلیارد و ۵۴۹ میلیون تومان هزینه شد که ۹۰ درصد آن از محل اعتبارات دولتی و ۱۰ درصد از محل مشارکت‌های مردم تأمین شد.
شیران با اشاره به جمعیت نزدیک به شش‌میلیون‌نفری استان گفت: مجموع کمک‌های مردمی در زمینه‌های مختلف رقم بزرگی است اما از سوی دیگر به علت جمعیت زیاد افراد تحت حمایت، سهم هر مددجو رقم کوچکی در ماه خواهد شد.
وی با تأکید بر محدودیت‌های شرعی و قانونی درزمینهٔ محل مصرف کمک‌های مردمی گفت: حجم عمده‌ای از کمک‌های جمع‌آوری‌شده محل مصرف مشخص و از پیش تعیین‌شده دارند.
شیران ادامه داد: زکات، کمک‌های مبتنی بر نیاز و پرداخت‌های حامیان طرح‌های اکرام ایتام و فرزندان محسنین ازجمله مهم‌ترین بخش‌های مشارکت مردمی هستند که محل مصرف آن‌ها از ابتدا به شکل دقیق مشخص است.
مدیرکل کمیته امداد اصفهان سهم کمک‌های مبتنی بر نیاز از کل مبالغ جمع‌آوری‌شده را ۲۷ درصد اعلام کرد و افزود: محل مصرف این کمک‌ها از ابتدا توسط خیران تعیین می‌شود و طیف گسترده‌ای ازجمله جهیزیه، معیشت، بهداشت و درمان و امور فرهنگی را شامل می‌شود.
شیران با اشاره به طرح‌های اکرام ایتام و محسنین، گفت: پرداخت‌های حامیان در این دو طرح به‌طور مستقیم به‌حساب ایتام و فرزندان محسنین واریز می‌شود و کمیته امداد در این زمینه فقط نقش پشتیبانی و پیگیری اداری و عملیاتی را بر عهده دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا