فعالیت روزانه ۴ الی ۸ ساعته مردم آذربایجان شرقی در فضای مجازی

ارک خبر- رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از فعالیت روزانه مردم استان به مدت ۴ الی ۸ ساعت در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سرهنگ محسن محمودی درهمایش گونه شناسی جرایم سایبری در جمع خانواده بزرگ دانشگاه بناب اظهار کرد: استاندارد فعالیت در فضای مجازی ۱۶ ساعت در ماه است و فعالیت بیش از استاندارد موجب بروز ناهنجاری‌ها و آسیب‌های روحی و روانی می‌شود .

وی افزود: مردم استان آذربایجان شرقی بیش از استاندارد جهانی در فضای مجازی فعالیت دارند که این فعالیت به مدت ۴ الی ۸ ساعت می‌باشد، در این بین بیشترین کاربران فضای مجازی افراد ۱۲ الی ۲۵ سال هستند.

محمودی فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم از استفاده صحیح نرم افزارهای ارتباط جمعی را از ضروریات دانست و گفت: زندگی در کنار فضای مجازی نیازمند داشتن آگاهی‌های لازم و فرهنگ سازی توسط متولیان فرهنگی است و انتشار پدیده‌ی فضای مجازی بدون فرهنگ سازی در تمام سطوح جامعه، بخصوص کودکان بسیار خطرناک است .

وی ادامه داد: مواظبت از فضای مجازی رسالت همگانی است و پدیده جهانی فناوری اطلاعات تحول بزرگی در زندگی بشری ایجاد کرده است .
محمودی در خصوص تسلط پلیس فتای استان آذربایجان شرقی بر فضای مجازی گفت: تسلط و رصد خوبی بر فضای مجازی داریم و پلیس فتای استان آذربایجانشرقی جزء استان‌های موفق در برخورد با جرایم سایبری است.

وی افزود: ۱۷۵ مرکز پخش داروهای غیر بهداشتی و غیر مجاز در استان شناسایی و منهدم شده است و اقدامات سودمندی در خصوص هک و نفوذ صورت گرفته است .

محمودی با تشریح انواع جرایم فضای مجازی افزود: نشر اکاذیب، تهمت و افترا بیشترین جرم روی داده در فضای مجازی استان است و امروزه جرایم برخلاف روال سنتی سابق، به واسطه تکنولوژی رویکرد پیچیده و تازه ای به خود گرفته است .

رئیس پلیس فتا استان با بیان این‌که گیمرهای استان روزانه ۱۵ ساعت در فضای مجازی هستند، تاکید کرد: بازی‌های رایانه‌ای میلیون‌ها دلار ارز از کشور خارج می‌کند و حضور بیش از استاندارد در فضای مجازی ناراحتی‌های روحی و روانی زیادی برای این گیمرها به دنبال دارد و والدین باید هوشیاری و حساسیت لازم را داشته باشند .

وی افزود: تعامل دانشگاهیان با پلیس از ضروریات کاستن آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی بوده و نقش دانشگاهیان به‌عنوان قشر آگاه جامعه، درفرصت سازی و آگاهی رساندن مردم به استفاده سالم از فضای مجازی موثر است.

دکمه بازگشت به بالا