۹۰ درصد پروژه های شهرداری تبریز نیمه تمام هستند

ارک خبر- رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی گفت: ۹۰ درصد پروژه های شهرداری تبریز نیمه تمام هستند.
به گزارش خبرنگار مهر، غلام حسین مسعودی ریحان ظهر امروز یک شنبه در جلسه شورای شهر تبریز با اظهار بر اینکه بالای ۹۰ درصد پروژه های ما جزو پروژه ها نیمه تمام هستند، گفت: اولویت اصلی ما اتمام پروژه های عمرانی نیمه تمام است و باید در این خصوص متوجه باشیم هر چه مدت زمان اجرای پروژه های مان طولانی باشد، زیان ده خواهند شد و بهتر است بر روی پروژه های نیمه تمام متمرکز شویم.

وی با بیان اینکه ما نباید توازن بودجه را به نحوی تغییر دهیم که پروژه های نیمه تمام مان همچنان نیمه تمام باقی بمانند، ابراز داشت: با رویکرد فعلی پیش بینی شده در بودجه سال جاری، شروع پروژه های غیر ضروری جدید را به مصلحت شهر نمی دانم.

این عضو شورا در بررسی بند مرتبط با بحث تکمیل سالن همایش بین المللی و پیش بینی اعتبار ۱۴ میلیاردی برای آن، نیز گفت: این سالن همایش تبدیل به یک معضل شده، و نیازمند شفاف سازی است.

مسعودی ریحان در بند ۲۵ در ارتباط با ساماندهی باغ های اطراف شهر برای اسکان یا تبدیل آن ها به محلی برای گردش گردشگران و نیز تملک پارک های لاله و … ادامه داد: ساماندهی این باغ ها به شرط کشت و زرع خود اهالی خوب است، اما بهتر است به جای اعتبار چهار میلیاردی پیش بینی شده، ۴۰ میلیارد تومان پیش بینی شود، چون با نظر به مشکل و بحران آب، مسئله آب شرب تبریز و فرو نشست قنات های مان این اعتبار نیازمند بازبینی است.

وی در همین راستا با بیان اینکه به شدت با تخصیص بودجه برای پروژه های سایر دستگاه ها مخالفم، ادامه داد: احداث سد برای مهار آب در مسیر میدان چایی، آن هم در شرایطی که متوجه شده ایم سدها چه بلایی بر سر منابع آب و محیط زیست آورده اند، غیر قابل توجیه است و در این میان احیای قنوات، بسیار ضرورت دارد و مبلغ پیش بینی شده ۵ میلیارد تومانی برای آن کم است.

مسعودی ریحان در ادامه با بیان اینکه درباره پروژه مرکز همایش ها و وبودجه های مربوط به آن، همچنان ابهامات فراوان وجود دارد، بر بند مرتبط با مقاوم سازی اتوبان پاسداران اشاره کرد و گفت: یک بار شفاف سازی کنید تا متوجه شویم این پروژه چه زمانی به پایان خواهد رسید؟

وی با اظهار بر اینکه سرمایه گذاران خصوصی آماده مشارکت در تملک و احداث پارک بزرگ تبریز هستند، ادامه داد: اما با این حال، متاسفانه هنوز ساز و کاری برای این موضوع مشخص نشده است و ما دارد متوجه باشیم که سمت و سوی بودجه پیش بینی شده باید بیش تر معطوف به بهبود اوضاع مناطق حاشیه نشین باشد. از این رو، فعلاً با احداث ساختمان جدید برای شورای شهر با مبالغ ذکر شده، مخالفم.

دکمه بازگشت به بالا