افزایش ۱۰ درصدی قیمت بلیت قطار تا تابستان/ ورود ۴۵ واگن جدید به بخش حمل‌ونقل ریلی

ارک خبر- رجبی، گفت: ۴۵ درصد از هزینه‌های تأمین قطار به بخش ارزی کشور وابسته است، بنابراین برای جبران خدمات ارائه شده نیازمند افزایش قیمت بلیت هستیم.
افزایش قیمت بلیت قطار در تابستان/ ورود ۴۵ واگن جدید به بخش حمل‌ونقل ریلیمحمد رجبی مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه سال گذشته ۳۸ واگن نو به بخش حمل‌ونقل ریلی اضافه شده است، گفت: هم اکنون در بخش مسافری تعداد واگن‌ها به ۷۲۰ واگن رسیده و آماده ارائه خدمت به مسافران است.

وی در ادامه افزود: بخشی از واگن‌های آماده پشتیبانی فراهم شده و در مجموع تعداد واگن‌های بخش حمل‌ونقل ریلی در حوزه مسافری و پشتیبانی به ۱۲۰۰ واگن رسیده است.

مدیرعامل شرکت رجا با بیان اینکه در سال ۹۷ حدود ۲۰۰ واگن مسافری را نوسازی و بازسازی کرده‌ایم، گفت: تعدادی از واگن‌ها از شرکت‌های داخلی در راستای حمایت از کالاها و نیروهای متخصص داخلی خریداری شده که آماده تحویل به بخش ریلی کشور است.

رجبی تصریح کرد: با تأمین منابع مالی و خدماتی انجام شده در سال ۹۷ ، ۴۵ واگن جدید و نو به این حوزه وارد می‌شود.

مدیرعامل شرکت رجا در ادامه از افزایش قیمت بلیت خبر داد و گفت: با توجه به اینکه هزینه نیروی انسانی و عملیاتی و نیز تأمین خدمات یدکی وابسته به حوزه ارزی است، بنابراین ناچاریم امسال قیمت بلیت قطار را افزایش دهیم.

وی، تصریح کرد: ۴۵ درصد از هزینه‌های تأمین و نگه‌داری به بخش ارزی کشور وابسته است، بنابراین برای جبران خدمات ارائه شده نیازمند افزایش قیمت بلیت هستیم.

رجبی تأکید کرد: پیشنهاد افزایش ۱۰ درصدی قیمت بلیت داده شده و شرکت راه‌آهن در حال بررسی این میزان قیمت است.

مدیرعامل شرکت رجا، گفت: تا فصل تابستان که اوج مسافرت‌ها در سال است باید قیمت بلیت قطار افزایش یابد امیدواریم که راه‌آهن هرچه سریعتر با افزایش قیمت بلیت قطار موافقت کند.

دکمه بازگشت به بالا