گردشگران تبریز ۲۰۱۸ از مشوق های سفر بهره مند می شوند

ارک خبر- شورای سیاست‌گذاری تبریز ۲۰۱۸ در جلسه امروز خود مشوق هایی از جمله تخفیف ۵۰ درصدی هتل‌ها، ۳۰ درصدی خرید کیف و کفش و ۲۵ درصدی خرید فرش برای گردشگرانی که از اول تا ۲۵ اردیبهشت ماه امسال به پایتخت گردشگری جهان اسلام سفر کنند مصوب کرد.
گردشگران تبریز ۲۰۱۸ از مشوق های سفر بهره مند می شوند
به‌گزارش روز دوشنبه روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در این نشست که به ریاست محمد محب‌خدایی معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور و با حضور مدیرانی از استان آذربایجان شرقی و مسئولانی از بخش‌های مختلف سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برگزار شد مهمترین برنامه‌های اجرایی رویداد تبریز ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شد.
بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی آذربایجان شرقی به مدت سه روز ( روزهای چهارم، پنجم و ششم اردیبهشت) از دیگر مصوبه های آخرین نشست شورای سیاست‌گذاری تبریز ۲۰۱۸ بود. در این جلسه مقرر شد، تخفیف بلیت قطارها و هواپیماها، تخفیف خرید شیرینی و شکلات‌ تبریز نیز پیگیری شود.
محمد محب‌خدایی معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این جلسه گفت: رویداد تبریز ۲۰۱۸ فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری آذربایجان شرقی و دیگر استان‌های کشور است و باید از این فرصت برای معرفی هرچه بهتر ایران استفاده کرد.
وی اعلام کرد: در مراسم افتتاحیه این رویداد، پیش‌بینی می‌شود، رئیس‌جمهوری و اعضای هیئت دولت، مهمانان خارجی و جمعی از مسئولان و مهمانان داخلی حضور داشته باشند و فرصت بسیار مناسبی برای معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری کشورمان است و می‌تواند پایه‌گذار برگزاری دیگر مناسبت‌ها با هدف توسعه و رونق گردشگری باشد.
محب‌خدایی برگزاری جشنواره اقوام را پیشنهاد کرد و ادامه داد: با توجه به احتمال سفر رئیس‌جمهوری به آذربایجان شرقی، باید در مسیرهای تردد و حضور دکتر روحانی و هیئت دولت نمایشگاه‌های صنایع‌دستی راه‌اندازی شود.
وی با بیان این که برگزاری مراسم افتتاحیه رویداد تبریز ۲۰۱۸ یک همایش نیست گفت: ما نمی‌خواهیم همایش برگزار کنیم بلکه باید مشارکت مردمی را افزایش دهیم و با برگزاری کارناوال‌های شادی و نیز جشنواره‌های مختلف جو با نشاط و شادی را در استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز بوجود آوریم و مشارکت مردم را افزایش دهیم.
محب‌خدایی گفت: حضور خبرنگاران داخلی و خارجی و اصحاب رسانه فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های آذربایجان شرقی است از این رو می‌توان برای حضور اصحاب رسانه در سایر شهرستان‌های استان نیز برنامه‌ریزی کرد.
* آمادگی آذربایجان شرقی برای میزبانی از مهمانان داخلی و خارجی
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: پیش‌بینی حضور مهمانان خارجی در این مراسم شده است و در افتتاحیه این رویداد آمادگی میزبانی از وزرا و سفرای خارجی را داریم و در همین ارتباط هتل‌های استان برای میزبانی شایسته از مهمانان داخلی و خارجی آماده شده‌اند.
مرتضی آبدار با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای حضور دکتر روحانی در این مراسم در قالب سفر استانی هیئت دولت گفت: پیش‌بینی دیدار رئیس‌جمهوری با برخی از وزرا و مسئولان کشورهای مختلف شرکت‌کننده در رویداد تبریز ۲۰۱۸ انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه پوشش خبری مناسب مراسم افتتاحیه از سوی رسانه‌های داخلی و خارجی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: در این خصوص نیز پیش‌بینی‌های لازم شده است.
* برپایی نمایشگاه فرش و صنایع‌دستی در تبریز
ویدا توحدی مشاور معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این نشست گفت: همزمان با برگزاری افتتاحیه این رویداد، نمایشگاه فرش و صنایع‌دستی با توجه به انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرش برگزار می شود.
وی اعلام کرد: طرح خانه ایرانی که به‌عنوان یک طرح جدید در نمایشگاه‌های مختلف مورد اقبال مردم و هنرمندان قرار گرفته است، همزمان با رویداد تبریز ۲۰۱۸ در تبریز اجرایی می شود.
* برپایی نشست خبری با حضور معاون رئیس‌جمهوری
روح‌الله مهدی‌نژاد رئیس مرکز روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز در این نشست گفت: ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۲ اردیبهشت در سالن فجر سازمان میراث‌فرهنگی، نشست خبری با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، استاندار آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.
وی با اعلام اینکه آمادگی اعزام خبرنگاران داخلی و خارجی به استان آذربایجان شرقی را داریم، گفت: در تبریز نیز نشست خبری با حضور خبرنگاران برگزار خواهد شد.
بر اساس این گزارش در حاشیه این جلسه و در تماس محب‌خدایی با اسماعیل چمنی رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندکان فرش تبریز تخفیف ۲۵ درصدی فرش، علیرضا جباریان رئیس اتحادیه کفاشان تبریز تخفیف ۳۰ درصدی کیف و کفش و در تماس با اتحادیه هتلداران تخفیف ۵۰ درصدی هتل های تبریز از ۱تا ۲۵ اردیبهشت در قالب طرح عیدانه‌های تبریز ۲۰۱۸ تصویب شد .
دی ماه سال ۱۳۹۴ در نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای اسلامی، شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ برگزیده شد.

دکمه بازگشت به بالا