سفر رئیس جمهور برای افتتاح تبریز ۲۰۱۸ فرصتی برای توسعه استان

ارک خبر- استاندار آذربایجان شرقی گفت: سفر استانی رئیس جمهوری کشورمان به این استان برای افتتاح رسمی رویداد بین المللی تبریز ۲۰۱۸ فرصت مغتنمی برای حرکت در جهت توسعه بیشتر است.
به گزارش خبرگزاری مهر، مجید خدابخش در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: همه مدیران دستگاه ها باید از این فرصت تاریخی برای توسعه استان استفاده کنند.

وی اظهار کرد: مدیران دستگاه ها باید پیش از آغاز این رویداد و سفر رئیس جمهوری به استان با دعوت از وزرا برای حضور در آذربایجان شرقی، طرح های مهم و اولویت دار را برای افتتاح یا دریافت اعتبار از صندوق توسعه ملی و اعتبارهای دولتی در برنامه قرار دهند.

استاندار آذربایجان شرقی یادآوری کرد: بجای خرد کردن اعتبارها در طرح های مختلف، بهتر است اتمام چند طرح مهم استانی مانند افتتاح خط اول قطار شهری، طرح کاتد مس و نفلین سینیت را در اولویت قرار داد.

خدابخش اظهار کرد: در این سفر می توان طرح جدیدی را که حداکثر در مدت سه سال قابل بهره برداری است، مصوب کرد.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری دستگاه ها و بانک ها در اعطای تسهیلات تولید و اشتغال گفت: سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جهاد کشاورزی بیشترین متولی اعطای تسهیلات در این بخش هستند.

استاندار آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در کشور ما تسهیلات با عقود اسلامی در قالب مشارکت مدنی و فروش اقساطی پرداخت می شود و متقاضیان باید بدانند که چیزی به نام وام در بانکداری بدون ربا وجود ندارد.

خدابخش با اشاره به توجه ویژه دولت روحانی به حقوق شهروندی و ضرورت آگاهی وام گیرندگان از حقوق شهروندی خود ادامه داد: همه دستگاه‌ها باید به مراجعه کنندگان توضیح دهند که چه چیزی را امضا می کنند.

وی با اشاره به آغاز واگذاری اختیارات پرداخت کمک‌های فنی و اعتباری به استانداری‌ها، گفت: این کمک‌ها در قالب تسهیلات بدون سود پرداخت می شود و باید محل دقیق مصرف این کمک‌ها و شرایط اعطای آن به طور دقیق مشخص شود تا رانتی در این زمینه ایجاد نشود.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: پرداخت این کمک‌ها به صورت اسناد خزانه بوده و پول نقد نیست بنابراین باید شرکت های بیمه، بانک ها و امور مالیاتی آن را از پیمانکاران و تولیدکنندگان قبول کنند.

خدابخش افزود: اسناد خزانه به عنوان اعتبار بوده و بانک‌ها باید این اسناد را بپذیرند چراکه با بهره گیری از این اسناد اقتصاد، تولید و اشتغال استان رونق می گیرد.

وی گفت: اسناد خزانه چکی است که دولت جمهوری اسلامی ایران به صورت مدت دار در اختیار پیمانکاران و شرکت ها قرار می‌دهد و بانک‌ها نباید نگران وصول آن باشند.

دکمه بازگشت به بالا