مهارت‌آموزی ۱۲ هزار مددجوی کمیته امداد در آذربایجان شرقی

ارک خبر- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۱۲ هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان آذربایجان شرقی در ۱۱ ماهه امسال در کلاسهای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کردند تا پس از مهارت‌آموزی وارد بازار کار شوند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، یونس فاتح عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بیش از ۱۲ هزار مددجوی تحت حمایت این نهاد در ۱۱ ماهه امسال در کلاس های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کردند تا پس از مهارت‌آموزی وارد بازار کار شوند.

وی با اعلام اینکه بیشترین تعداد شرکت‌کننده در دوره آموزشی فنی و حرفه‌ای مربوط به بخش دامپروری بوده است،افزود: از مجموع شرکت‌کنندگان در دوره‌های فنی و حرفه‌ای هفت هزار نفر زن و بقیه مرد‌ بوده‌اند‌.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: از مجموع شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها ۳۷۲ نفر در بخش کشاورزی، ۳۸۷ نفر در بخش صنعت و معدن، دو هزار و ۸۳۳ نفر در صنایع‌دستی و حدود چهار هزار نفر در خدمات بوده است.

فاتح با اشاره به اینکه در این مدت ۷۷۸ میلیون تومان برای مهارت‌آموزی مددجویان هزینه شده است، ادامه داد: ۵۲۷ نفر در مراکز دولتی سازمان فنی و حرفه‌ای و هزار و ۵۷۲ مددجو نیز در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای آموزش و سایر مددجویان نیز در فضاهای اداری متعلق به کمیته امداد از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی بابیان اینکه دوره‌های آموزشی در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع‌دستی و خدمات برگزارشده است، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان تحت حمایت در چهار بخش مهارت‌آموزی، پایدارسازی، کارآفرینی و حرفه‌آموزی دانش آموزان برگزار می‌شود.

فاتح با اعلام اینکه ۹۹۶ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در ۱۱ ماهه امسال از طریق کاریابی وارد بازار کارشده‌اند، اظهار کرد: مددجویان از طریق مؤسسات کاریابی، شرکت‌های خدماتی و مشاوره‌های شغلی به کارفرمایان معرفی می‌شوند تا با کسب درآمد به استقلال اقتصادی برسند.

بهروز شریف نیز با اعلام اینکه مردم نیکوکار این استان تاکنون ۱۷ میلیارد و ۲۷۶ میلیون تومان به جشن نیکوکاری کمک کرده‌اند، گفت: کمک‌های مردم نیکوکار استان آذربایجان شرقی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش‌یافته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه جشن نیکوکاری در روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ اسفندماه برگزار شد، افزود: جشن نیکوکاری چهارشنبه ۱۶ اسفندماه در مدارس، پنجشنبه ۱۷ اسفندماه در پایگاه‌های کمیته امداد در معابر عمومی شهرها و جمعه ۱۸ اسفندماه در میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار شد.

وی بابیان اینکه امسال جشن نیکوکاری با شعار “جوانه لبخند می‌کاریم” برگزار شد، گفت: وزارت آموزش‌وپرورش، سازمان صداوسیما، سازمان دانش‌آموزی، سازمان بسیج مستضعفین و مراکز نیکوکاری محله در برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشن نیکوکاری مشارکت کردند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی بابیان اینکه ۳۵۰ هزار پاکت جشن نیکوکاری بین دانش آموزان توزیع شد، اظهار کرد: کمک‌های جمع‌آوری‌شده در جشن نیکوکاری قبل از آغاز سال نو، بین نیازمندان توزیع‌شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد آذربایجان شرقی با تقدیر از مردم و خیران استان آذربایجان شرقی برای کمک به نیازمندان، یادآور شد: مردم نیکوکار استان آذربایجان شرقی در سال گذشته ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به جشن نیکوکاری کمک کرده بودند.

دکمه بازگشت به بالا