احداث ۸ هزار مسکونی برای خانواده های دارای دو معلول به بالا

ارک خبر- رییس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد هشت هزار واحد مسکونی برای خانواده های دارای دو معلول به بالا در دست ساخت است که تا پایان اسفند ماه جاری سه هزار واحد آن به خانواده های یادشده تحویل می شود.
احداث ۸ هزار مسکونی برای خانواده های دارای دو معلول به بالا
به گزارش خبرنگار ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز شنبه در نشست خبری گفت: اگر خانواده دارای دو معلول برای تحویل مسکن، اقدام نکرده برای ثبت نام جدید محدودیتی وجود ندارد و می توانند اقدام کنند.
رییس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: بزرگترین مشکل ما در خانه های خانواده های دارای دو معلول به بالا این بود که خانواده های روستایی از وام چهار درصدی و خانواده های شهری از وام ۱۶ درصدی استفاده می کردند که با اختصاص ۳۸ میلیارد تومان مقرر شد بهزیستی مابه تفاوت سود را بپردازد.
رییس سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: با بنیاد مسکن تفاهم نامه ای منعقد شده تا برای هفت هزار و پانصد نفر از خانواده های شهری و سه هزار و هشتصد نفر از خانواده های روستایی، مسکن تحویل داده شود.
محسنی بندپی خاطر نشان کرد: مقرر شده ۲۵ هزار مسکن مهر برای مددجویان در اختیار بهزیستی و کمیته امداد قرار گیرد.

**مستمری مددجویان در سال ۹۷ افزایش می یابد
رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: مستمری مددجویان بهزیستی امسال از ۵۳ هزار تومان برای خانواده های یک نفره به ۱۴۹ هزار تومان افزایش یافت و با پیگیری های انجام شده در سال ۹۷ نیز ۱۰ درصد افزایش می یابد.
محسنی بندپی افزود: همچنین با حذف یارانه سه دهک بالا و افزوده شدن آن به سرجمع اعتبارات نهادهای حمایتی، افراد پشت نوبتی بهزیستی همانند افراد تحت پوشش، مستمری پرداخت می شود.
وی تاکید کرد: این اقدام در جهت برقراری عدالت و کاهش فقر انجام می شود.

** سالانه ۵۰ هزار معلول به جامعه معلولین کشور افزوده می شود
رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه گفت: سالانه ۵۰ هزار نفر معلول به جامعه معلولین کشور افزوده می شود که تعدادی از این معلولیت ها به دلیل حوادث جاده ای است.
محسنی بندپی افزود: هر سال، ۲۵ هزار مورد معلولیت بدو تولد داریم.
وی ادامه داد: تعدادی از معلولیت ها نیز ناشی از بیماری های قلبی و عروقی و دیابت است.
وی اضافه کرد: همه افراد دارای معلولیت، نیازی به دریافت مستمری ندارند اما می توانند از خدمات بهزیستی استفاده کنند.
رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: پیشگیری از معلولیت بدو تولد از راهبردهای اصلی سازمان بهزیستی کشور است.

دکمه بازگشت به بالا