هزینه ۸۲۰ میلیارد تومانی برای زندانیان آذربایجان شرقی طی هر سال

ارک خبر- معاون سازمان برنامه و بودجه استان از هزینه ۸۲۰ میلیارد تومانی برای زندانیان آذربایجان شرقی طی هر سال خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، علی فتح زاده ظهر امروز پنج شنبه در جلسه شورای اداری ملکان گفت:۹۰ درصد بودجه و اعتبارات کشور صرف هزینه های جاری و پرداخت حقوق کارکنان دولتی می شود.

وی افزود: متاسفانه مبلغ قابل توجه درآمد عمومی بابت یارانه پرداخت می شود. سالیانه برای جمعیت زندان استان ۸۲۰ میلیارد تومان هزینه می شود.

فتح زاده با بیان اینکه اگر کمک های د ولتی نباشد بسیاری از شهرداری ها ورشکسته می شوند افزود: برای اداری یک شهرداری در شهرهای کوچک سالیانه ۲۷۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان توسط دولت کمک مالی می شود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۰ تعداد خانه های خالی از سکنه یکصد و ۲۲۳ هزار واحد بوده افزود: این تعداد در سال ۹۵ به ۱۵۳ هزار واحد مسکونی افزایش یافته است و بابت عوارض خانه های مسکونی خالی هیچ مبلغی پرداخت نمی شود.

وی با بیان اینکه مدیران دولتی برای بسیاری از کارهای خود برنامه ای ندارند و کارها بدون برنامه انجام می شود افزود:اولین قدم برای انجام کار باید برنامه محوری باشد.

وی افزود:متاسفانه مدرسه ساخته می شود بعد می فهمند دانش آموز کم بوده، مجتمع اداری ساخته می شود بعد می فهمند کارمند ندارد پارکینگ ساخته می شود بعد می فهمند ماشینی نیست در آن پارک کند.

معاون سازمان برنامه و بودجه استان از طولانی شدن فرایند اداری و بوروکراسی اداری نیز انتقاد کرد و گفت: فردی که میخواهد پروانه ساختمانی از شهرداری بگیرد باید دو ماه وقت خود را صرف اخذ پروانه ساختمانی نماید و از ۱۷ دستگاه دولتی امضا بگیرد.

وی افزود: در آینده ادارات و سازمان هایی باقی خواهند ماند که نیازآفرین باشند.

نگاه مدیران کشور به مسائل فرهنگی و اجتماعی باید علمی باشد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان نیز در این جلسه گفت: اگر نگاه مدیران کشور به مسائل فرهنگی و اجتماعی بصورت علمی باشد قطعا بسیاری از مشکلات اجتماعی و سیاسی و اقتصادی کشور حل می شود.

مهدوی نگاه امنیتی و اجتماعی و سیاسی به مسائل کشور را اشتباه خواند و افزود:نگاه مدیران کشور به مسائل باید بصورت فرهنگی، اجتماعی و صنفی باشد.

وی اعتیاد، طلاق، خشونت، بیکاری جوانان را از معضلات و آسیب های اجتماعی کشور دانست و بر کار کارشناسی و تلاش در جهت رفع این معضلات تاکید کرد.

وی اعتماد عمومی و حضور و مشارکت اجتماعی را بزرگترین سرمایه اجتماعی خواند و اظهار کرد : هر چقدر حضور و مشارکت اجتماعی را در کشور بالا ببریم شاهد کاهش هزینه ها و آسیب های جامعه خواهیم بود.

مهدوی به منشور حقوق شهروندی دولت در ۱۲۰ ماده اشاره کرد و گفت:همه مدیران دولتی موظف به حفظ و یادگیری و اجرای این قانون هستند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان با بیان اینکه تلاش در جهت رعایت حقوق شهروندان هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است افزود: رعایت حقوق تک تک شهروندان ایرانی و منشور اخلاقی از اولویت های دولت تدبیر وامید محسوب می شود.

وی شایسته سالاری، راستگویی و صداقت با مردم و شفافیت را از دیگر منشور دولت دکتر روحانی ذکر کرد و گفت:برخلاف فضاسازی ها ثابت شد که هیچ مدیر دولتی دریافت کننده حقوق نجومی وجود ندارد و هر چه بود خارج از بدنه دولت بود.

وی ورود به زندگی خصوصی مردم، شنود و تجسس را بر اساس حقوق شهروندی غیرقانونی دانست و اظهار کرد: بر اساس این قانون برگزاری تجمعات قانونی و مجوز دار حق هر شهروندی ذکر کرد.

مهدوی در ادامه از تشکیل ستاد صیانت از حقوق شهروندی در استان خبر داد و گفت:امتیاز مدیران دستگاههای دولتی استان بر اساس اجرای این قانون ارزیابی می شود.

سال ۹۶ برای شهرستان ملکان سالی طلایی بود

فرماندار ملکان نیز در این جلسه سال جاری را برای شهرستان ملکان سال طلایی خواند و گفت: در سال ۹۶ خدمات دستگاههای دولتی شهرستان در همه بخش ها بخصوص بخش عمرانی خوب بوده است.

محمدباقر خانی از اصلاح نقاط حادثه خیز جاده های بین شهری و روستایی و کاهش چشمگیر سوانح و حوادث ترافیکی در این شهرستان خبر داد و گفت: در سال ۹۴ شهرستان ملکان با ۳۷ کشته سوانح جاده ای را به خود اختصاص داده بود این در حالی است که تعداد کشته های جاده ای در سال ۹۶ به ۱۱ تن کاهش یافته و امیدواریم شاهد حتی یک کشته در حوادث جاده ای در این شهرستان نباشیم.

وی از ایجاد میز خدمت در دو بخش فیزیکی و الکترونیکی در دستگاههای دولتی شهرستان ملکان خبر داد و اظهار کرد:هدف از ایجاد این میز فراهم کردن رفاه مردم و کاهش حضور فیزیکی مردم می باشد.

رئیس شورای اداری ملکان همچنین از حضور و دیدار فرماندار و همه روسای دستگاههای دولتی ملکان در روستاهای این شهرستان با مردم خبر داد و گفت:همچنین ملاقات عمومی فرماندار با مردم روزهای دوشنبه هر هفته به طور منظم و مستمر در فرمانداری ملکان برگزار می شود و همه شهروندان می توانند مسائل و مشکلات عمومی و خصوصی خود را با فرماندار به طور مستقیم در میان بگذارند.

وی همچنین با اشاره به روز شهدا امنیت و آسایش کشور را مرهون ایثار و از جان گذشتگی شهدا دانست و بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره این عزیزان و خدمت به خانواده شهدا تاکید کرد.

گفتنی است در پایان جلسه به فرزندان شاهد شاغل در دستگاه های دولتی شهرستان ملکان لوح تقدیر اهدا شد.

دکمه بازگشت به بالا