نظارت روزانه ۱۳۰ کارشناس دامپزشکی بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در ایام نوروز

ارک خبر- مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی از نظارت روزانه ۱۳۰ کارشناس دامپزشکی بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در ایام نوروز خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی، امیرحسین بهداد مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت:جهت تأمین بهداشت فرآورده‌های خام دامی در ایام نوروز، روزانه ۶۷ اکیپ بازرسی در سطح استان نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خامی دامی خواهند داشت.

وی افزود:امسال نیز مثل سالیان گذشته طرح ویژه نوروزی نظارت بهداشتی دامپزشکی از ۲۵ اسفند ماه آغاز شده و تا ۱۴ فروردین سال ۹۷ ادامه خواهد داشت.

وی گفت: بر همین اساس هر روز ۱۳۰ نفر از کارشناسان دامپزشکی در سطح استان در قالب ۶۷ اکیپ نظارت بر بهداشت عمومی، بر تمام مراحل تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت خواهند کرد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی با اشاره به انجام بیش از ۳۲ هزار مورد بازرسی بهداشتی در طرح نوروزی سال گذشته اظهار داشت: بر همین اساس بیش از ۹۲ تن انواع فرآورده‌های خام دامی فاسد، تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف کشف، ضبط و معدوم‌سازی شد.

وی افزود: در جریان طرح سال گذشته ۶۳ پرونده متخلفان بهداشتی به تعزیرات و ۲۵ پرونده به مراجع قضایی ارجاع شد.

بهداد خاطرنشان کرد: با توجه به نظارت‌های مستمر و دقیق بارزسان اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی، مردم عزیز و مسافران با خیال آسوده و آرامش خاطر فرآورده‌های خام مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی که فرآورده عرضه شده در آن مرکز تحت نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی تولید و توزیع شده باشد، تهیه کنند.

دکمه بازگشت به بالا