برپایی نمایشگاه کلاژ در منزل پروین اعتصامی

ارک خبر- درنا حمیدی که نمایشگاه‌گردانی آثار نقاشی کلاژ «هلن زنگنه» را بر عهده دارد،‌ گفت: این نمایشگاه در بافت قدیمی خانه پروین اعتصامی در تهران افتتاح و درهای این خانه تاریخی به روی عموم می‌شود.
درنا حمیدی مشاور هنری کارگروه هنرهای تجسمی ایکوم (شورای بین‌المللی موزه‌ها) درباره ویژه‌برنامه‌های این کارگروه در زادروز پروین اعتصامی به خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس گفت: بانو پروین اعتصامی در ۲۵ اسفند ۱۲۸۵ متولد شدند و به همین بهانه،‌ برنامه بزرگداشت این شاعر بزرگ کشورمان روز ۲۳ اسفند در خانه ایشان ـ که اکنون بخشی از آن در اختیار ایکوم ست ـ برگزار می‌شود.

وی افزود: علاوه بر سخنرانی، شعرخوانی و نقالی، تصمیم گرفتیم نمایشگاهی را در بافت قدیمی خانه پروین که در همسایگی ایکوم است، برپا کنیم. خوشبختانه خانواده آداب – که مالک و ساکن این خانه هستند – خیلی صمیمانه درهای خانه را به روی ما گشودند.

این هنرمند ادامه داد: قرار است بدون دستکاری در دکوراسیون خانه، چیدمان تابلوها در طاقچه‌های منزل و روی میزها صورت گیرد و قصد نداریم حالت گالری پیدا نکند تا هم بازدید از خانه باشد، هم از تابلوها. در واقع این خانه برای اولین بار درهای خود را به روی عموم باز خواهد کرد.

حمیدی ادامه داد: در این نمایشگاه، ۱۷ اثر از خانم هلن زنگنه (انشا)‌ به نمایش در می‌آید که حاصل بازسازی عکس‌های خانوادگی ایشان در زمان قاجار با پارچه‌های دستباف،‌ ارزشمند و عتیقه آن دوران است.

نمایشگاه‌گردان آثار نقاشی کلاژ هلن زنگنه درباره وی توضیح داد: خانم زنگنه پیش از انقلاب، طراح صحنه و لباس تالار رودکی بودند که پس از انقلاب، فعالیت هنری خاصی نداشتند و نمایشگاه‌ عمومی برپا نکرده بودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ویژه‌برنامه‌های روز بزرگداشت پروین اعتصامی در ایکوم از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در این موسسه به نشانی خیابان شهید مصطفی خمینی، بعد از چهارراه سر چشمه، سومین کوچه سمت چپ، کوچه شهید کمیلی، پلاک ۷ سرای پروین برگزار خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا