امضای تفاهم‌نامه همکاری بین تاسیسات گردشگری استان آذربایجان شرقی و شرکت‌های هواپیمایی

ارک خبر- امروز با امضای تفاهم نامه همکاری بین تاسیسات گردشگری آذربایجان شرقی و شرکت های هواپیمایی، گام نخست در جهت فراهم سازی بستری مناسب برای تعامل نزدیک و تخصصی بین بخش های فعال حوزه گردشگری در راستای رویداد تبریز ۲۰۱۸ برداشته شد.
امضای تفاهم‌نامه همکاری بین تاسیسات گردشگری استان آذربایجان شرقی و شرکت‌های هواپیمایی
به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی روز دوشنبه در جلسه امضای این تفاهم نامه اظهارکرد: انعقاد این تفاهم‌‌نامه را می‌توان یکی از تعاملات حسنه در راستای پیشبرد اهداف رویداد بزرگ تبریز ۲۰۱۸ دانست.
محمد صادق پورمهدی گفت: رویداد تبریز ۲۰۱۸ بهانه ای است که توسط آن بتوانیم سرانه گردشگری منطقه را افزایش و در راستای آن چرخه اقتصاد کشور را تقویت کنیم.
وی گفت: این رویداد ضمن معرفی ظرفیت های غنی فرهنگی و تاریخی آذربایجان در گستره جهانی، فرصتی مناسب جهت درآمدزایی برای بخش خصوصی استان محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه بخش دولتی به عنوان متولی حمایت کننده بخش خصوصی در این رویداد، مطالباتی را نیز درقبال حمایت خود از این بخش خواستار است، ادامه داد: مطالبه اصلی بخش دولتی در قبال ایجاد فرصت درآمدزایی برای فعالان حوزه گردشگری استان، ارائه تسهیلات ویژه گردشگری به گردشگران و مسافران از سوی دفاتر خدمات گردشگری و شرکت های هواپیمایی در طول رویداد تبریز ۲۰۱۸ است.
پورمهدی با تاکید بر لزوم تعامل مستمر هتل داران، رستوران داران و نهادهای شهری و استانی در جهت هماهنگی امور اجرایی این رویداد بزرگ، اظهارکرد: فعالان حوزه گردشگری، شهرداری و میراث فرهنگی استان باید به طور مستمر در جهت پیشبرد برنامه های اجرایی این رویداد، توانایی های تخصصی خود را به کار گرفته و با حرکتی جمعی سبب برگزاری هرچه بهتر این اتفاق تاریخی در تبریز باشند.
معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت فعالیت بیشتر آژانس ها و شرکت های هواپیمایی در جهت جذب تورهای ورودی، افزایش روزهای اقامت گردشگران در تبریز را عاملی مهم در توسعه گردشگری استان عنوان کرد و گفت: آژانس های مسافرتی و همچنین شرکت های هواپیمایی باید در نظر داشته باشند که می توانند با استفاده از فرصت های بین المللی و ایجاد ارتباط با دفاتر خدماتی سایر کشورها، در راستای جذب تورهای گردشگری نقش بسزایی داشته باشند.
وی گفت: انتظار می رود در ماه های آینده شاهد تلاش بیشتر نهادهای مربوط در جهت جذب بیشتر گردشگر و معرفی بین المللی تبریز در گستره جهانی باشم.
مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز اظهارکرد: سازمان میراث فرهنگی و همچنین اداره کل استان در نظر دارد تا با ایجاد زمینه ای مناسب برای تعامل نزدیک نهادهای فعال در حوزه گردشگری، گام های موثری را در جهت تقویت بنیان های این حوزه در استان بردارد و تفاهم نامه امروز گامی نخست در این راستا بوده و در ماه های آینده برنامه های تخصصی تری خواهیم داشت.
به گزارش ایرنا، تفاهم نامه همکاری بین تاسیسات گردشگری آذربایجان شرقی و شرکت های هواپیمایی در راستای جذب گردشگر ورودی با محوریت اعمال تخفیفات و با هدف تهیه بسته های سفر، ارائه خدمات حمل و نقل و نحوه اقامت گردشگران امضا شد.
بر اساس این تفاهم نامه، دفاتر خدماتی موظف به تهیه بسته های تور به مقصد تبریز، مراکز اقامتی موظف به ارائه خدمات طبق استانداردهای خدمات هتل ها و ایجاد فرصت ویژه برای رزرو مکان اقامت گروه ها و ارائه تخفیف ۴۰ درصدی به دفاتر مجری تورهای گردشگری، راهنمایان گردشگری موظف به معرفی و تامین راهنمایان گردشگری واجد شرایط و شرکت های هواپیمایی آتا و قشم ایر نیز موظف به ارائه تخفیف های فصلی براساس تقاضای تور ورودی و سایر بسته های تشویقی ورودی بخصوص در پروازهای خارجی خواهند بود.

دکمه بازگشت به بالا