یک فروند بالگرد ارتش ترکیه در عفرین ساقط شد/اردوغان: تروریست ها توانش را خواهند داد

پایگاه خبری ارک خبر-انکارا:

یک فروند بالگرد ارتش ترکیه در عفرین ساقط شد/اردوغان: تروریست ها توانش را خواهند داد

یک فروند بالگرد نظامی از نوع آتاک ارتش ترکیه روز شنبه توسط جنگجویان کُرد سوری در منطقه عملیاتی عفرین در شمال سوریه سرنگون شد و ۲ تن از سرنشینان آن کشته شدند.

به گزارش ارک خبربه نقل ازایرنا، ستاد مشترک ارتش ترکیه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این بالگرد در جریان عملیات شاخه زیتون در عفرین سوریه ساقط شده و تحقیقات در خصوص این سانحه توسط کمیته فنی آغاز شده است.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز در نشست ارزیابی و مشورتی روسای استانی حزب عدالت و توسعه در استانبول تاکید کرد: تروریست‌ها تاوان ساقط کردن بالگرد نظامی ترکیه را به سنگین ترین شکل ممکن خواهند داد.
وی افزود: حملات گروههای تروریستی به گروه گولن و پ.ک.ک و تغییر سیاست برخی دولتهای به ظاهر متحد ترکیه بر اراده آنکارا در خصوص مبارزه با تروریسم خللی وارد نخواهد کرد.
بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه نیز امروز طی سخنانی در ششمین کنگره استانی حزب عدالت و توسعه در شهر مانیسا، با رد تاثیرات منفی عملیات شاخه زیتون بر اقتصاد این کشور گفت: اقتصاد ترکیه متاثر از چنین عملیات هایی نمی شود چرا که ترکیه از ۳۵ سال پیش تاکنون از این قبیل عملیات ها انجام می دهد.
وی بیان کرد: در عفرین مصمم به تداوم عملیات به منظور نابودی تروریسم هستیم و در راه استقلال، صیانت از پرچم، حفاظت از وطن و تمامیت ارضی و تامین امنیت جانی شهروندان خود هر کاری لازم باشد، انجام می دهیم و هرگز اجازه تجزیه کشور و استیلای اهداف امپریالسیم را نخواهیم داد.
وی تاکید کرد: ملت ترکیه درس لازم را به پ.ک.ک، ی.پ.گ، پ.ی.د، داعش و گروه های تروریستی خواهد داد و به اتخاذ تدابیر لازم برای امنیت کشور و ملت خود ادامه خواهیم داد.
وی اضافه کرد: نمی‌دانستیم تا این اندازه دوستداران گروههای تروریستی وجود دارند چرا که وقتی از مرز وارد عفرین شدیم، صدای همه هواداران تروریست ها بلند شد ولی همه بدانند که ما در آنجا تنها با گروههای تروریستی مبارزه نمی‌کنیم، بلکه با نیروهای امپریالیستی پشتیبان آن گروهها هم مبارزه می‌کنیم.
به گزارش ایرنا، ستاد کل ارتش ترکیه امروز با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که در جریان عملیات شاخه زیتون در منطقه عفرین سوریه سه نظامی دیگر ترکیه در جریان عملیات در عفرین کشته و پنج سرباز دیگر نیز مجروح شدند.
بر اساس اعلام ستاد کل ارتش ترکیه، در جریان عملیات ۲۲ روزه شاخه زیتون در عفرین، شمار تلفات گروههای تروریستی به بیش از یک هزار و ۱۵۶ نفر رسیده است.
ترکیه از سه هفته گذشته یعنی از روز شنبه ۲۰ ژانویه عملیاتی را در عفرین با نام شاخه زیتون آغاز کرده است.
دولت آنکار هدف از این عملیات را نابودی عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د)، یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) و داعش در عفرین عنوان کرده است.
مقام های آنکارا مدعی هستند که اعضای تشکیلات تروریستی یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) که شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) محسوب می شوند، با حزب کارگران کردستان ترکیه همکاری دارند و هر دو شاخه سوری این گروه تروریستی هستند.
دولت ترکیه همچنین این عملیات را با استناد به حق دفاع مشروع بین المللی و قطعنامه‌های مبارزه با تروریسم شورای امنیت و ماده ۵۱ منشور سازمان ملل حق خود می داند.
مقامات ترکیه اعلام کرده اند که خواهان حفظ تمامیت ارضی سوریه هستند و نیروهای نظامی این کشور، پس از سرکوب کردهای مسلح، منطقه را ترک خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا