رایزن بازرگانی ایران با مدیر بندر «الرویس» قطر دیدار کرد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

رایزن بازرگانی ایران با مدیر بندر «الرویس» قطر دیدار کرد

 ‘محمد باقری’ رایزن بازرگانی سفارت جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه با خالد عبدالله الجبر النعیمی مدیر بندر الرویس (شمال ) قطر دیدار کرد.

به گزارش ارک خبربه نقل از ایرنا ، در این دیدار راه های گسترش همکاریهای دو کشور به ویژه در زمینه حمل و نقل کالا از بنادر ایران به این بندر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و توافق شد برای رفع مشکلات موجود ، هماهنگی های لازم به عمل آید.
رایزن بازرگانی سفارت ایران در ادامه با حضور در بازارچه مرزی با صاحبان غرفه ها دیدار کرد و از نزدیک در جریان مشکلات موجود در ارتباط با حمل و نقل کالا از بندرعباس به بندر الرویس قرار گرفت .
براساس توافق به عمل آمده 40 غرفه از بازارچه مرزی بندر الرویس قطر به تجار و بازرگانان 2 استان ایران ( بوشهر و هرمزگان ) اختصاص یافته است اما طی دو ماه گذشته تنها کالا از بندر عباس بارگیری و ارسال شده است .غرفه ها مساحتی حدود 10 متر دارد و با قیمت بسیار مناسبی در اختیار صاحبان کالا قرار گرفته است.
اختصاص این غرفه ها فرصت بسیار مناسبی برای صادرات تولیدکنندگان بوشهری و هرمزگانی به شمار می رود.
الرویس در شمالی ترین نقطه قطر و نزدیک ترین نقطه به ایران قرار دارد. این بندر در زمان حاضر امکان پهلوگیری کشتی های بزرگ را ندارد و تنها لنج ها و کشتی های کانتینربر کوچک امکان نزدیک شدن به این بندر را دارند.
دولت قطر طی سال های اخیر با سرمایه گذاری لازم درصدد توسعه هرچه بیشتر این بندر است.
در بازدید امروز رایزن بازرگانی ایران از بازارچه ، شمار زیادی از غرفه ها خالی بود که حاضرین دلیل عمده این امر را نبود انبار و بویژه سردخانه برای نگهداری کالاهای خود عنوان کردند.
امروز و همزمان با بازدید رایزن بازرگانی ، خشکبار ، صنایع دستی ، حبوبات و خرما از مهمترین محصولاتی بود که در غرفه ها با قیمت مناسب عرضه می شد.
تعرفه تمامی محصولات صادراتی به قطر 5 درصد است که براساس فاکتورهای ارایه شده محاسبه و دریافت می شود.
مدت اجاره غرفه در بازارچه مرزی بندرالرویس ،یک هفته و قابل تمدید تا دو هفته است. صادر کنندگان می بایست کالای خود را طی این مدت به فروش برسانند.

 

دکمه بازگشت به بالا