کم آبی، مهم‎ترین چالش زیست محیطی/ ضرورت بازنگری در نحوه تخصیص اعتبارات محیط زیستی

ارک خبر- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشوربا بیان اینکه بی‌مهری‎ها و بی‌توجهی که در سنوات گذشته به محیط زیست شده صدمات شدیدی به منابع زیستی کشور وارد آورده است از بحران کم آبی به عنوان مهم‎ترین مشکل و چالش زیست محیطی نام برد که حل آن احتیاج به فعالیت‎های مثمرثمر در همه حوزه‎ها دارد.

به گزارش ایسنا عیسی کلانتری در نشست با مجمع نمایندگان استان لرستان، مسئله محیط زیست را از مهمترین مسائل کشور برشمرد که دغدغه اصلی دولتمردان به شمار می‎رود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از فرهنگ‎سازی به عنوان یکی از مولفه‎های اصلی در راستای حفاظت محیط زیست نام برد و گفت: بی‌شک باید با ارتقای دانش زیست‌محیطی جامعه همه مردم را در حفاظت و حراست از محیط زیست دخیل کرد تا به نتایج بهتری در این زمینه دست یابیم.

کلانتری اعتبارات این سازمان را جهت انجام وظایف حاکمیتی خود ناکافی دانست و خواستار بازنگری در نحوه تخصیص اعتبارات به این سازمان مهم و تاثیرگذار شد.

وی اصلاح برخی قوانین و مقررات از جمله لایحه قضایی حمایت از محیط بانان را در پیشبرد اهداف سازمانی محیط زیست مفید و موثر دانست.

کلانتری با اشاره به اهمیت مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست و لزوم حفاظت مطلوب از این عرصه‎ها بر به ‎کارگیری فناوری روز در پایش آنلاین این مناطق تاکید کرد.

وی خواستار هماهنگی و همکاری همه دستگاه‎ها جهت رفع مشکلات زیست‎محیطی در سطح کشور شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا