دستگاه‌ها باید در چارچوب معین‌شده به وظایفشان عمل کنند/ ضرورت جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز/ هشدار درباره ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم شهر تبریز

ارک خبر- معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به بحث کنترل ساخت‌وسازهای غیرمجاز گفت: دستگاه‌ها موظف هستند از ساخت‌وسازهای غیرمجاز جلوگیری کنند و در این خصوص هر دستگاه باید در حوزه خود به وظایف خود عمل کند.به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز محمدصادق پورمهدی در نشست ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان آذربایجان‌شرقی، بابیان اینکه دستگاه‌های استان باید مسؤولیت‌های که در ستادها و حوزه‌ها بر عهده‌ دارند به‌صورت جدی پیگیر شوند اظهار داشت: هر دستگاهی باید در چارچوب معین‌شده به وظایفش عمل کند.

وی با اشاره به بحث کنترل ساخت‌وسازهای غیرمجاز افزود: دستگاه‌ها موظف هستند از ساخت‌وسازهای غیرمجاز جلوگیری کنند و در این خصوص هر دستگاه باید در حوزه خود به وظایف خود عمل کند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: اگر امروز از ساخت‌وسازهای غیرمجاز جلوگیری نشود در صورت وقوع حوادث این دستگاه‌های مرتبط هستند که باید پاسخگو باشند و در این زمینه وظیفه استانداری پیگیری مسائل است.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌ها باید این مسئله را جدی بگیرند که پیشگیری بهتر از درمان است، بیان کرد: در روستاهای حریم شهر تبریز ساخت‌وسازهای غیرمجاز انجام می‌شود که در این زمینه گزارش‌هایی هم ارائه‌ شده و متأسفانه شهرداران مناطق توجهی به این مسائل ندارند.

پور مهدی خاطرنشان کرد: هر دستگاهی باید در چارچوب وظایفش عمل کند که پیشگیری بیشترین موضوع دارای اهمیت بوده و دستگاه‌ها باید به‌صورت جدی در این مسئله وارد شوند.

وی در ادامه با اشاره به بحث زلزله گفت: با توجه به اهمیت موضوع و لزوم تجهیز دستگاه‌ها در این زمینه و از طرفی کمبود منابع مالی، شهرداران و دهیاران باید از منابع دولتی خود به بحث زلزله‌شناسی کمک کنند.

دکمه بازگشت به بالا