امور فرهنگي بايد به دست اهل فن اجرايي شود/تعامل مثبت شهرداري اصفهان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

شهردار اصفهان در ديدار مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان مطرح کرد:

امور فرهنگي بايد به دست اهل فن اجرايي شود/تعامل مثبت شهرداري اصفهان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي

شهردار اصفهان با اشاره به لزوم اجراي فعاليت هاي فرهنگي در سطح شهر و استان اصفهان گفت: سیاست گذاری در زمینه مسائل فرهنگی باید در دستگاه مربوطه انجام شود و اجرای آن به اهل فن سپرده شود.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان، قدرت الله نوروزی در این دیدار مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان ضمن خیر مقدم و ابراز علاقمندی برای همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود:: تعامل با نهادهای فرهنگی به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به عنوان متولی فرهنگ جز سیاست‌های شهرداری است و امیدواریم در این زمینه موفق باشیم.

شهردار اصفهان با تاکید بر لزوم هنجارسازی در مباحث فرهنگی اظهار کرد: اگر اين هنجار در ساختار درستی بنا نشود بدون شک رفتارهای اجتماعی نیز به دنبال آن به درستی انجام نخواهد شود و در آن زمان معضلات اجتماعی ما را اسیر خواهد کرد.

ريشه بسياري از معضلات اجتماعي را بايد در حوزه فرهنگ جستجو کرد

وی با بیان اینکه ریشه بسیاری از مشکلات، فرهنگی بوده و راهکار را هم باید در همین حوزه جستجو کرد، افزود: سیاست گذاری در زمینه مسائل فرهنگی باید در دستگاه مربوطه انجام شود و اجرای آن به اهل فن سپرده شود، شهرداری برای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان جایگاه ویژه‌ای قائل بوده و معتقدیم باید سیاست‌های کلان در حوزه فرهنگ و هنر در اختیار این اداره کل باشد.

نوروزی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با شهرداری اصفهان زمینه تعامل بسیاری دارند، خاطرنشان کرد: لازم است فضای باز برای فعالیت‌های اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه ایجاد شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری در این دیدار، استان و شهر اصفهان را در حوزه فرهنگ و هنر سرآمد کشور و مطرح و در دنیا دانست و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان مجموعه‌ای گسترده با ماموریت مهم و اثرگذار است و راهکار اساسی برای پیشرفت کار در حوزه فرهنگ و هنر تعامل و همدلی نهادها و دستگاه‌های فعال در این حوزه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه شهرداری نقش محوری در موضوع زیرساخت‌های فرهنگی دارد، افزود: شهرداری نهادی مردمی بوده که در حوزه خدمات شهری فعالیت دارد و در زمینه فرهنگی هنری نیز نقش کمک کننده دارد.

وی با تاکید بر ضرورت احیای زیرساخت‌های فرهنگی هنری در اصفهان اظهار کرد: لازم است سیاست گذاری در حوزه فرهنگ در یک مجموعه و یا روی یک محور متمرکز باشد اما در زمینه اجرا پراکندگی کار سبب کیفیت بخشی به کارها خواهد شد چرا که ایجاد رقابت و نشاط می‌نماید.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به وظایف ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه هدایت، حمایت و نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی هنری خاطرنشان کرد: کم توجهی به بخش فرهنگ ریشه بسیاری از مسائل بوده و اگر مشکلات فرهنگی برطرف شود بسیاری از مشکلات نیز برطرف خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا