زاگرس، محور طلائی گردشگری ایران

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

جهش بزرگ توسعه گردشگری کشور

زاگرس، محور طلائی گردشگری ایران

تفاهم نامه توسعه گردشگری پایدار با امضای مدیران کل میراث فرهنگی استان های اصفهان، قم، مرکزی، لرستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و همچنین استان همدان با شعار (کوه تا کویر) تشکیل و دبیرخانه مرکزی این کارگروه در اصفهان انتخاب شد.

به نقل ازمحمد مهرچیان قائم مقام دبیرخانه کارگروه توسعه گردشگری:چشم انداز این تفاهم نامه پررنگ شدن محور زاگرس در تنظیم سند جامع گردشگری ایران، تهیه برش استانی این سند به عنوان اولویت اول، مشخص شدن جایگاه و وظایف سازمان‌ها و تشکل‌های مردمی فعال در بخش گردشگری در هر استان و طراحی برنامه بیست، ده و پنج ‌ساله برای محور گردشگری زاگرس بوده و تبدیل طرح ایران هراسی به ایران دوستی که از سوی دشمنان در سطح بین الملل مطرح گردیده است و همچنین تعامل دولت با بخش خصوصی برای ارتقای سطح کیفی زیرساخت‌های گردشگری از اهداف راه اندازی این کارگروه می باشد.

تفاهم نامه توسعه گردشگری زاگرس پس از آغاز کار اجرائی خود، در کارگروه گردشگری استان هایی که در این تفاهم نامه شرکت کردند  به ریاست استانداران و مدیران کل میراث فرهنگی آنها مطرح گردیده و در استان لرستان نیز به اتفاق آراء به تصویب رسیده است.

در اصفهان نیز، نشست هم اندیشی شورای هماهنگی توسعه گردشگری پایدار اصفهان با عنوان « اصفهان 1400 » و شعار « هیچ یک از ما به اندازه همه ما هوشمند نیست » با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان، رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان، معاونت های اداره کل میراث فرهنگی، مدیران اتحادیه ها و جمعی از فعالان گردشگری استان اصفهان برگزارشد. در این نشست ضمن تبیین اهداف کارگروه و شورای هماهنگی توسعه گردشگری پایدار و گزارش فعالیت های انجام شده، پیشنهادات اداره میراث فرهنگی، شورای شهر و دبیرخانه درخصوص هماهنگی، همراهی و همدلی دولت، اصحاب گردشگری و مردم برای توسعه گردشگری پایدار و تحقق رشد 400 درصدی صنعت گردشگری در قالب برنامه جامع گردشگری « اصفهان 1400 » ارائه گردید.

فعالان بخش خصوصی استان همدان نیز با برگزاری نشست هم اندیشی و تبیین فرصت های سرمایه گذاری و جاذبه های گردشگری همدان ضمن پیشنهاد دبیر استانی خود به این کارگروه، آمادگی کامل اتحادیه ها و فعالان صنعت گردشگری همدان را برای توسعه روابط و تعامل با استان های زاگرس نشین اعلام نمودند.

دبیرخانه مرکزی این کارگروه از راه اندازی پویش مردمی « من ایرانیم، توسعه گردشگری را دوست دارم » در استان های هفتگانه طرف تفاهم و استقبال کم نظیر مردم، هنرمندان، فعالان بخش خصوصی و مدیران دولتی در حوزه گردشگری خبر داد. این پویش یکی از فعالیت های استان های زاگرس نشین در نمایشگاه بین المللی تهران خواهد بود.

فعالان صنعت گردشگری بر این باورند که توریست هایی که برای سفرهای خود مطالعه می کنند تا مکانی جذاب را برای سفر برگزیند، نیاز به خدماتی متفاوت دارند و ما با منطقه ای کردن جاذبه ها نه تنها انتخاب را برای آنها آسان می کنیم، بلکه سرمایه های خارجی را به کشورمان تزریق خواهیم کرد و همچنین، راه برای پیشرفت فرهنگ گردشگری ایران هموارتر خواهد شد و بنابراین مهم، امضای توافق نامه کارگروه توسعه گردشگری زاگرس فرصتی مغتنم برای اعمال  این هدف بزرگ است.

IMG_20180107_152125 IMG_20180107_152140

 

خبرنگار :زهراشیرانی

 

 

دکمه بازگشت به بالا