رونمایی از چهار دستاورد فناوری اصفهان در نمایشگاه پژوهش و فناوری کشور

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

رونمایی از چهار دستاورد فناوری اصفهان در نمایشگاه پژوهش و فناوری کشور

چهار دستاورد فناوری از دانشگاه اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور رونمایی شد.

ارک خبربه نقل ازایرنا:هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار روز چهارشنبه ۲۲ آذر در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح شد و دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان، آخرین دستاوردهای خود را در این نمایشگاه تا ۲۶ آذر برای علاقه مندان به نمایش گذاشته‌اند.

به گزارش ایرنا، دانشگاه اصفهان در هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری از دو دستاورد خود با عنوان ‘پروتز پنجه کامپوزیتی’ و ‘کیت سنتز cDNA’ با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی کرد.
پروتز پنجه کامپوزیتی بمنظور ارایه به افرادی است که دچار قطع عضو زیر زانو هستند. این پروتز با فناوری ساخت بالا، امکان راه رفتن همانند یک پای سالم را برای فرد دچار نقص عضو فراهم می آورد.
همچنین کیت سنتز cDNA یکی از مراحل بررسی ژن در مطالعات تحقیقاتی و آزمایشگاه های بالینی است که برای تبدیل RNA (ترکیب پیچیده مولکولی موثر در ساخت پروتئین های سلولی) به cDNA ( دی ان ای مکمل) استفاده می شود.
این کیت ها در زمان حاضر بیشتر از خارج از کشور وارد می شوند که قیمت آنهاست بالاست و در برخی موارد با کیفیت نامطلوب به دست مصرف کننده می رسند.
دانشگاه اصفهان با قریب 70 سال قدمت یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور در رشته های علوم انسانی، علوم پایه و فنی و مهندسی دارای 15 هزار دانشجو و 640 عضو هیات علمی در 13 دانشکده است.
همچنین 2 فناوری ساخته شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان توسط دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار رونمایی شد.
‘بازوی دریایی، پکینگ’ یکی از این فناوری هاست که توسط شرکت آروین آفاق پارسیان ساخته شده است.
این فناوری یکی از مهمترین تجهیزات استراتژیک صنعت نفت، گاز و پتروشیمی برای انتقال میعانات، گاز و مشتقات نفتی و محصولات مایع پتروشیمی به کشتی‌های نفت‌کش یا کشتی‌های تانکر شیمیایی با دبی و فشار بالا، انواع ویسکوزیته با خورندگی بالا و رنج دمایی 94- تا 320 + است.
همچنین ‘اتاقک واقعیت مجازی با قابلیت دو درجه آزادی پیچ و رول کامل’، فناوری شرکت پایا هیدرولیک جم بود که در این نمایشگاه رونمایی شد.
این اتاقک، یک ماشین شبیه‌ساز حرکت توام با شبیه‌سازی کنترل شده نرم افزار (واقعیت مجازی) با قابلیت کنترل شده و دقیق برای اعمال حرکت‌های دورانی کامل حول دو محور پیچ و رول است.
در زمان حاضر نزدیک به 500 شرکت و واحد فناور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مشغول به فعالیت هستند.

دکمه بازگشت به بالا