آذربایجان غربی مقام دوم اسلحه اپه مسابقات شمشیربازی بانوان کشور را کسب کرد

پایگاه خبری ارک خبر-ارومیه:

آذربایجان غربی مقام دوم اسلحه اپه مسابقات شمشیربازی بانوان کشور را کسب کرد

دبیر هیات شمشیربازی آذربایجان غربی گفت: تیم شمشیر بازی این استان در بخش اسلحه اپه مسابقات شمشیربازی بانوان قهرمانی کشور، مقام دوم تیمی این رقابت ها را از آن خود کرد.

ارک خبربه نقل ازایرنا:شهریار نوبخت شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات از روز شنبه، 18 آذر سال جاری به مدت یک هفته در سه اسلحه فلوره، اپه و سابر و در 2 بخش انفرادی و تیمی در سالن شهید کلاهدوز تهران در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: در بخش اسلحه اپه که شامگاه چهارشنبه به کار خود پایان داد، 52 شمشیر باز اسلحه اپه از 15 استان در رده سنی بزرگسالان حضور داشتند که در نهایت تیم های اصفهان، آذربایجان غربی و همدان رتبه های اول تا سوم تیمی را کسب کردند.
وی افزود: در اسلحه اپه ‘ سکینه نوری ‘، ‘ مهتاب سلامت ‘، ‘ فریما باباپور ‘ و ‘ سما کشی آده ‘ از آذربایجان غربی شرکت داشتند که مدال نقره این مسابقات را از آن خود کردند.
وی با اشاره به نتایج بخش انفرادی نیز گفت: در بخش انفرای این اسلحه ‘ سکینه نوری ‘ و ‘ فریما باباپور’ از آذربایجان غربی بعد از بازیکن اصفهانی در رتبه های دوم و سوم رقابت های انفرادی این بخش قرار گرفتند.
به گزارش ایرنا در ادامه این مسابقات طی روزهای پنجشنبه و جمعه /23 و 24 آذر ماه/ مسابقات قهرمانی کشور در اسلحه سابر برگزار می شود.
در اسلحه سابر خانم ها الناز ابراهیمی، شقایق حسینی، سیما کریم زاده و نگار ایمانی به عنوان نمایندگان این استان به رقابت می پردازند.
در اسلحه فلوره ‘ الهه قهرمانی ‘، ‘ شیدا حسینی ‘، ‘ فاطمه اصغرپور’ و ‘ زهرا حیدرزاده ‘ از آذربایجان غربی شرکت داشتند که مدال برنز این مسابقات را از آن خود کردند.
هیات شمشیربازی آذربایجان غربی یکی از هیات های فعال و موفق آذربایجان غربی است که با تاسیس خانه شمشیربازی در محل ورزشگاه تختی ارومیه، فعالیت چشمگیری در راستای جذب و تربیت علاقه مندان این رشته دارد.
این هیات فعالیت خود را از سال 1382 در استان آغاز کرده و حضور قهرمانانی همچون طاهر عاشوری، حجت حکیمیان، سکینه نوری، الهه قهرمانی، فریما باباپور، رضا محمودپور و سعید رمضانی در ترکیب تیم های ملی و کسب مدال های متعدد کشوری، بین المللی و آسیایی از موفقیت های ورزشکاران ملی پوش این هیات نوپاست.
از نوجوانان آینده دار این رشته در آذربایجان غربی می توان به هادی رضوی نیا و حسین شجاع زاده در اسلحه فلوره و امین خیردوست در اسلحه سابر اشاره کرد.
تیم شمشیربازی بانوان اپه ایست آذربایجان غربی اواسط آبان ماه سال 1395 با ایستادن بر سکوی سوم مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور کاپ برنز را بالای سر برد و الهه قهرمانی از آذربایجان غربی به عنوان شمشیر بازان تراز اول کشور در اسلحه فلوره قرار گرفت.
همچینین سکینه نوری شمشیر باز اسلحه اپه اهل ارومیه، مقام سوم مسابقات شمشیربازی آزاد تایلند را در 29 شهریور سال جاری به دست آورد و برای حضور در مسابقات جهانی قطر نیز در اردوی آماده سازی حضور دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا