درخواست واگذاری کارخانه ریسباف به مدیریت شهری برای ساخت مرکز خدمات رسانی به شهروندان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

شهرداراصفهان درکنفرانس بین المللی توسعه پایدار مطرح کرد:

درخواست واگذاری کارخانه ریسباف به مدیریت شهری برای ساخت مرکز خدمات رسانی به شهروندان

به گزارش ارک خبر، قدرت‌اله نوروزی صبح امروز در هفتمین کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار و عمران شهری اظهار کرد: امیدوارم زمین کارخانه ریسباف اصفهان با همکاری وزارت راه و شهرسازی در اختیار شهرداری قرار گیرد تا شهرداری بر اساس طرحی مناسب و متناسب با نوع ساخت این کارخانه و نیازهای شهر تاریخی اصفهان، کارخانه ریسباف را به یک مرکز خدمات‌رسانی به عموم شهروندان، دانشجویان و علاقه‌مندان به برپایی موزه تبدیل کند.

وی با تأکید بر ضرورت توسعه پایدار شهری، حقوق شهروندی و آموزش افزود: در دنیای مدرن رشد سریع و بی‌رویه شهرها چالش‌های زیادی را به وجود آورده است که اگر توسعه پایدار شهرها صورت نگیرد آینده بدی در انتظار شهرها خواهد بود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه  توسعه پایدار باید در زمینه‌های محیط زیست، اقتصادی، اجتماعی و کالبدی تحقق پیدا کند تا بشریت از گزند آفات در امان بماند، گفت: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر می‌تواند مورد استفاده توسعه پایدار و محیط زیستی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ریشه‌کنی فقر، تغییر ساختار الگوهای درآمدی، توزیع ثروت و سرمایه و ایجاد برابری در بهره‌برداری از امکانات بدون توسعه اقتصادی ممکن نیست؛ داشتن جامعه‌ای آرام به همراه آسایش و امینت بدون توسعه اجتماعی امکان‌پذیر نیست.

نوروزی اذعان داشت: باید با ایجاد تعامل میان همه دستگاه‌های مربوطه و با تأکید بر توسعه پایداری که ارزش‌های فرهنگی را مورد توجه قرار دهد، عمل کرد تا توسعه پایدار به معنای واقعی تحقق پیدا کند؛ شهروندان و ملت از حقوق یکسانی برخوردار هستند و رفاه مردم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: توسعه پایدار شهری فرآیندی است که طی آن منجر به پایداری می‌شود ولی پایداری شهری در طول زمان تداوم می‌یابد و در صورت توسعه پایدار شهری مردم می‌توانند درآمدزایی خوب، سرپناه مناسب و امنیتی پایدار داشته باشند.

شهردار اصفهان با تأکید بر مشارکت دادن شهروندان در توسعه پایدار شهری بیان کرد: بهره‌مندی از حقوق شهروندی بستر توسعه پایدار شهری است؛ توسعه پایدار شهری با توسعه فردی و اجتماعی افراد فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: مهارت‌های لازم و توانایی‌های مشارکت با آموزش به دست می‌آید و حس مسؤولیت‌پذیری شهروندان تقویت می‌شود؛ با وجود فقر، حاشیه‌نشینی نمی‌توانیم به توسعه پایدار دسترسی پیدا کنیم بنابراین با مبارزه با فقر و بیکاری باید راهی برای توسعه پایدار شهری پیدا کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا