کنفرانس بین المللی توسعه پایدار و عمران شهری در اصفهان آغاز شد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

کنفرانس بین المللی توسعه پایدار و عمران شهری در اصفهان آغاز شد

هفتمین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار و عمران شهری روز پنجشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی در اصفهان آغاز شد.

به گزارش ارک خبر، این کنفرانس بین المللی با حضور مسئولان، استادان و کارشناسانی از ایران، آلمان، چین، هند و سنگال و با همکاری و حمایت دانشگاه­ها و دستگاه­های اجرایی استان اصفهان و دانشگاه صنعتی دورتموند آلمان به مدت 2 روز تا فردا جمعه در اصفهان برگزار می­ شود.
هدف از برگزاری این رویداد، تبادل نظر صاحبنظران، اندیشمندان، دانشگاهیان، سیاستگذاران و مدیران درباره مفاهیم و اهداف توسعه پایدار در عرصه عمران، معماری و شهرسازی است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان در مراسم آغاز بکار این کنفرانس گفت: در این گردهمایی 6 محور اصلی شامل تعریف جامع از توسعه پایدار شهری، نقش معماری و شهرسازی، حمل و نقل یکپارچه، مدیریت منابع آب، انرژی و محیط زیست، اقتصاد شهری، مدیریت سرمایه های شهری و باز آفرینی شهری در توسعه پایدار شهری، بررسی می شود.
حجت الله غلامی افزود: این کنفرانس با همکاری مراکز دانشگاهی و دستگاه های اجرایی و با محوریت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار می شود.
وی اظهار کرد: این کنفرانس در کارخانه ریسباف اصفهان که تبدیل به یک مکان متروکه شده بود برگزار می شود تا ارزش آن به عنوان یادگار میراث صنعتی اصفهان به همگان معرفی شود.
غلامی اضافه کرد: این کارخانه با همت مدیران ارشد استان اصفهان و با مساحت 69 هزار متر مربع و اعتبار 207 میلیارد تومان تملک شده و مقرر است پس از بازسازی به یک مجموعه عمومی شهری با کاربری های فرهنگی تبدیل شود.
مالکیت مجموعه تاریخی و قدیمی کارخانه ریسباف اصفهان برای تاسیس موزه بزرگ اصفهان دی ماه سال گذشته از بانک ملی به وزارت راه و شهرسازی انتقال یافت.
‘ریسباف’ در سال 1315 توسط معماران ایرانی و آلمانی ساخته شده و بازمانده ای از مجموعه کارخانه های نساجی اصفهان است که در دوران پهلوی اول، اصفهان را به یکی از قطب های نساجی کشور تبدیل کرده بودند و تولیداتش بیرون از مرزهای ایران نیز طرفدارانی داشت.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان همچنین در این کنفرانس گفت: به اسم توسعه پایدار، طرح هایی را به شهرها تحمیل کردیم که به عنوان مانعی برای توسعه شهرها تبدیل شده اند که نمونه آن را امروز در کلانشهرها می بینیم.
غلامی افزود: شهرهای ما امروز از انسان محور به شهرهایی تبدییل شده اند که همه چیز در آن جریان دارد جز انسان.
توسعه پایدار، فرایندی برای بدست آوردن پایداری در هر فعالیتی است که نیاز به منابع و جایگزینی سریع و یکپارچه آن وجود دارد.
توسعه پایدار، آینده‌ای مطلوب را برای جوامع بشری متصور می‌شود که در آن شرایط زندگی و استفاده از منابع بدون آسیب رساندن به یکپارچگی، زیبایی و ثبات نظام‌های حیاتی، نیازهای انسان را برطرف ‌سازد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا