قلب نوزاد انگلیسی از بیرون قفسه سینه اش به داخل آن انتقال داده شد

پایگاه خبری ارک خبر-تهران:

در یک عمل جراحی کم نظیر؛

قلب نوزاد انگلیسی از بیرون قفسه سینه اش به داخل آن انتقال داده شد

پزشکان انگلیسی روز چهارشنبه موفق شدند بعد از سه ساعت عمل جراحی، قلب نوزادی را که بعد از تولد، در خارج از سینه اش قرار داشت، به داخل سینه انتقال دهند.

به گزارش ارک خبربه نقل ازایرنا:، پزشکان بیمارستانی در انگلیس که این عمل جراحی کم سابقه را انجام داده اند، اعلام کردند: این نوزاد که با قلبی خارج از سینه اش متولد شده بود، در وضعیت خوبی به سر می برد.
پزشکان معالج این نوزاد انگلیسی معتقدند که شرایطی مانند این نوزاد، بسیار نادر است و تنها چند نمونه در هر یک میلیون تولد دیده می شود.
پزشکان قبل از تولد این کودک از والدینش آزمایش خون گرفتند تا مطمئن شوند که ناهنجاری کروموزومی وجود ندارد و مادر را مطمئن کردند که بارداری را تا به آخر ادامه دهند.
این نوزاد انگلیسی قرار بود روز کریسمس به دنیا بیاید، اما به دلیل این عارضه و برای اینکه خطر عفونت و صدمه دیدن قلب کودک کاهش یابد، پزشکان با کمک عمل سزارین روز 22 اکتبر او را بدنیا آوردند.
نخستین عمل جراحی روی این کودک تنها 50 دقیقه بعد از تولدش صورت گرفت تا قلبش در داخل سینه گذاشته شود و از آن به بعد، این نوزاد بارها تحت عمل جراحی قرار گرفت تا اینکه سرانجام پزشکان امروز (چهارشنبه) اعلام کردند که آخرین عمل جراحی با موفقیت همراه بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا