برگزاری نشست ملی فرهنگ تعایش در روز جهانی عاری از خشونت در ارومیه

پایگاه خبری ارک خبر-ارومیه:

برگزاری نشست ملی فرهنگ تعایش در روز جهانی عاری از خشونت در ارومیه

 رئیس مرکز مطالعات ادیان و اقوام دانشگاه ارومیه گفت: اولین نشست ملی ‘فرهنگ تعایش(زندگی مسالمت آمیز) و گفت و گو’ همزمان با روز جهانی عاری از خشونت که مصادف با 27 آذر سال جاری است، در ارومیه برگزار می شود.

به گزارش ارک خبربه نقل از ایرنا، سید محمد صالحی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: محققانی از اعضای مجلس خبرگان رهبری، نماینده مقام معظم رهبری، نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی، مسئولان استانی و اساتید برجسته دانشگاهی در این نشست علمی حضور می یابند.
وی آسیب شناسی موضوع وحدت با رویکرد وحدت ملی، تبیین فرهنگ تسالم و گفت و گو در اسلام، معرفی چهره عاری از خشونت ایران اسلامی و بررسی مولفه های خشونت و افراطی گری را از اهداف برگزاری این نشست علمی عنوان کرد.
وی ادامه داد: ایجاد بستر مناسب جهت برگزاری کارگاه ها، همایش ها و کنفرانس های مشترک بین المللی، گسترش روابط بین المللی با استفاده از ظرفیت گردشگری دینی و آثار باستانی و معرفی آذربایجان غربی و ارومیه به عنوان پایتخت اقوام و ادیان ایران از دیگر اهداف برگزاری این نشست به شمار می رود.
وی رسالت اصلی مرکز مطالعات اقوام و ادیان دانشگاه ارومیه را ورود علمی به این حوزه دانست و گفت: دغدغه اصلی این مرکز استفاده از یافته های علمی در مسائل اجتماعی است.
‘صالحی’ همچنین به تلاش های ارزشمند برخی از دانشگاهیان برای احداث دانشگاه اقوام و ادیان در ارومیه اشاره کرد و افزود: در این رابطه حساسیت هایی وجود داشت که خوشبختانه رفع شده است.
وی همچنین برگزاری 2 کارگاه تحت عنوان ‘جریان شناسی علمی سلفی گری’ و ‘جریان شناسی روشن فکری’ تا پایان سال جاری در ارومیه را از برنامه های مرکز مطالعات اقوام و ادیان دانشگاه ارومیه عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی با وجود سکونت تاریخی اقوام و ادیان مختلف الهی در این استان از گذشته های دور به سرزمین رنگین کمان اقوام و ادیان شهرت یافته است و نماد تعایش ایران زمین به شمار می رود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا