ارسال پیش نویس قطعنامه به شورای امنیت علیه تصمیم ترامپ

پایگاه خبری ارک خبر-نیویورک:

ارسال پیش نویس قطعنامه به شورای امنیت علیه تصمیم ترامپ

نمایندگان چند کشور عربی در سازمان ملل متحد پیش نویس قطعنامه ای را به شورای امنیت و مجمع عمومی این سازمان ارسال کردند که خواستار لغو تصمیم ترامپ درباره قدس شده است.

به گزارش ارک خبربه نقل از ایرنا، در نشست روز دوشنبه این سفیران در سازمان ملل متحد، پیش نویس یک قطعنامه به شورای امنیت فرستاده شد و همچنین خواستار برگزاری نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای ارائه پیش نویس قطعنامه مشابه شدند.
محمد حسین بحر العلوم نماینده دائم جمهوری عراق در سازمان ملل متحد نیز پیشنهادی ارائه کرد که به موجب آن گروهی از وزیران کشورهای عرب به عنوان گروه حرکت بین المللی علیه تصمیم اخیر آمریکا و پیامدهای این اقدام در مورد صلح و امنیت بین المللی تشکیل شود.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شامگاه چهارشنبه (15 آذر) در اقدامی که سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای جهان آن را در تضاد با قطعنامه‌های بین‌المللی دانستند، قدس را به عنوان پایتخت جدید رژیم صهیونیستی معرفی کرد و دستور داد تا سفارت آمریکا به این شهر منتقل شود.
شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که «هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا