اعلام آمادگی انجمن علمی و فرهنگی ایران – فیلیپین برای ارائه کمک به زلزله زدگان ایران

پایگاه خبری ارک خبر-کوالالامپور:

اعلام آمادگی انجمن علمی و فرهنگی ایران – فیلیپین برای ارائه کمک به زلزله زدگان ایران

انجمن علمی و فرهنگی ایران – فیلیپین در مانیل با انتشاربیانیه ای اعلام کرد: مردم فیلیپین ضمن عرض تسلیت، همدردی خود را از صمیم قلب با خانواده های زلزله زدگان و ملت ایران به دلیل از دست دادن صدها نفر و زخمی شدن هزاران نفر دیگر بر اثر زلزله سهمگین در مرز ایران و عراق و به ویژه استان کرمانشاه ابراز می دارد و آماده ارائه هر نوع کمک در این زمینه است.

به گزارش ارک خبربه نقل از ایرنا، انجمن علمی و فرهنگی ایران – فیلیپین (PICSS) اعلام کرد که پیامدهای ناگوار این بلای طبیعی به طور برابری توسط مردم فیلیپین که شاهد طوفان ‘هایان’ یا ‘یولاندا’ در چند سال گذشته بودند که بر آنها بیش از 6 هزار نفر کشته و خسارات زیادی را متحمل شدند، درک می شود.
این انجمن همچنین با انتشار این بیانیه که نسخه ای از آن نیز در اختیار رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مانیل، پایتخت فیلیپین، قرار گرفته، آمادگی خود را برای هر نوع کمک به مردم زلزله زده ایران اعلام کرده است.
انجمن علمی و فرهنگی ایران – فیلیپین همچنین بیان کرده که ما با دعا برای تسکین دردهای خانواده قربانیان این حادثه از خداوند بزرگ می خواهیم که زندگی بازماندگان را در مناطق زلزله زده به حالت عادی بازگرداند.
پیش از این انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی مقیم فیلیپین نیز در بیانیه ای اعلام کرده بود که، متاسفانه زلزله بخش هایی از شمال غرب ایران و به خصوص استان کرمانشاه را لرزانده و تعدای از هموطنانمان جان خود را از دست داده اند. این واقعه دردناک را به تمام حادثه دیدگان تسلیت گفته و برای بازماندگان آرزوی صبر ابراز همدردی می نماید.
انجمن دوستی زنان فرهیخته فیلیپین و ایران نیز در اطلاعیه ای با همه خانواده های ایرانی بخصوص همه مادران وخواهران ودختران داغدیده در این واقعه ابرازهمدردی کرد.
بر اثر این زلزله که ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در عمق 33.9 کیلومتری زمین رخ داد استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب ایران به لرزه در آمد.
این زمین لرزه که کانون آن جنوب حلبچه عراق نزدیک مرزهای استان کرمانشاه گزارش شده زیان ها و آسیب های زیادی در استان های کرمانشاه و ایلام به بار آورده است و تاکنون بیش از 170 پس لرزه داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا