پست سیار 63 کیلوولت سرپل ذهاب وارد مدار شد

پایگاه خبری ارک خبر-تهران:

پست سیار 63 کیلوولت سرپل ذهاب وارد مدار شد

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توانیر از وارد مدار شدن پست 63 کیلوولت سرپل ذهاب در کوتاه‌ترین زمان ممکن پس از وقوع زمین لرزه خبر داد.

به گزارش  ارک خبربه نقل ازایرنا از توانیر، محمد ابراهیم نژاد با بیان این که پست سیار 63 کیلوولت سرپل ذهاب از تمهیدات و برنامه های مدیریت بحران توانیر بود، خاطرنشان کرد: این پست سیار با هماهنگی صورت گرفته در کوتاه ترین زمان ممکن وارد مدار شد.
پست های سیار (Mobile Substations)، پست های تبدیلی هستند که عمدتا تجهیزات سوئیچگیر آنها از نوع گازی بوده و به همراه ترانسفورماتور مربوطه روی یک یا چند تریلی نصب می شود و به سهولت قابل انتقال از یک محل به محل دیگر هستند.
این پست ها به طور عمده از یک فیدر فشار قوی، یک ترانسفورماتور قدرت و یک فیدر فشار ضعیف تشکیل شده و ظرفیت آن در مقایسه با پست های دائم ، کم است.
از مزایای عمده این نوع پست ها سرعت بسیار بالای راه اندازی و بهره برداری آنها ، همچنین امکان استفاده در چندین سایت مختلف است.
از جمله مزایای وجود بهره گیری از این پست ها، در مواقع بحران است که جریان برق در پست های دائم به هر دلیلی قطع می شود؛ در چنین شرایطی پست های سیار در کوتاه ترین زمان ممکن در محل مورد نظر قرار گرفته و وارد مدار می شود.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 درجه در امواج درونی زمین (ریشتر) یکشنبه شب بخش های غربی ایران و شهرهای مختلف عراق و مناطقی در کشورهای ترکیه، ارمنستان، کویت، عربستان سعودی و امارات متحده عربی را لرزاند.
سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور دقایقی پیش اعلام کرد تا کنون 207 نفر در زلزله غرب کشور کشته شده اند و تعداد مجروحین نیز به حدود 1700 نفر رسیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا