اعزام نخستین گروه نیروی انسانی و ادوات مهندسی تفحص به مناطق زلزله زده

پایگاه خبری ارک خبر-تهران:

در پی وقوع حادثه زلزله در غرب کشور؛

اعزام نخستین گروه نیروی انسانی و ادوات مهندسی تفحص به مناطق زلزله زده

 کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از اعزام نخستین گروه نیروی انسانی و ادوات مهندسی تفحص به مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد.

به گزارش ارک خبربه نقل ازایرنا: ایرنا از اعلام روز دوشنبه روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، اعزام این گروه تخصصی در راستای اجرای فرمان فرماندهی معظم کل قوا در خصوص بکارگیری توان دستگاه های نظامی و غیر نظامی برای کمک به زلزله زدگان انجام شده است.
براساس این گزارش، نخستین گروه از تیم تفحص پیکر مطهر شهدا با استعداد از یکدستگاه بیل مکانیکی، یکدستگاه لودر بکهول، یکدستگاه تریلی کمر شکن، یکدستگاه تانکر آب رسان، یکدستگاه جرثقیل، یکدستگاه کمپرسی، یکدستگاه جیپ کویر سوخت رسان و 4 نفر راننده چند پیشه از منطقه عملیاتی سومار عازم مناطق زلزله زده غرب کشور شده اند.
بر اساس اعلام فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، پس از سازماندهی، گروههای دیگری از تیم تفحص شهدا نیز به همراه تجهیزات مهندسی به مناطق زلزله زده اعزام می شوند.
در پی وقوع حادثه تلخ و مصیبت‌بار زمین لرزه در غرب کشور که به جان ‌باختن و زخمی شدن جمعی از هم‌میهنان عزیز انجامید، رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی ضمن تسلیت به ملّت ایران تأکید کردند که همه دستگاه‌های لشکری و کشوری با همه همت و امکانات به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند و با بهره‌گیری سریع از همه‌ امکانات از افزایش تلفات جلوگیری کنند.
به گزارش ایرنا شب گذشته در فاصله ساعت 21 تا 22 مناطق مرزی غرب کشور دو بار لرزید که زلزله دوم به بزرگای 7.3 ریشتر بود؛ در اثر این زمین لرزه مسیر ارتباطی سرپل ذهاب مسدود و خسارات زیادی به این مناطق بویژه روستاهای قصرشیرین، ازگله، تازه آباد، ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب وارد شد که در این میان تعدادی از هموطنان کشته شده اند. همچنین در همین زمان زلزله ای در منطقه کردستان عراق هم روی داد و حتی این زلزله بیشتر مناطق کشور ایران و کشورهای همجوار را هم لرزاند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا