جزئیات وقوع زمین‌لرزه ۷.۳ ریشتری در غرب کشور/ تمام مدارس ایلام فردا تعطیل شد/ همه زائران ایرانی در کربلا و نجف سالم هستند/ اعزام شش تیم امدادی به منطقه

پایگاه خبری ارک خبر-تهران:

جزئیات وقوع زمین‌لرزه ۷.۳ ریشتری در غرب کشور/ تمام مدارس ایلام فردا تعطیل شد/ همه زائران ایرانی در کربلا و نجف سالم هستند/ اعزام شش تیم امدادی به منطقه

 

سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع زمین‌لرزه ۷.۳ ریشتری در کرمانشاه گفت: شش تیم ارزیاب جهت بررسی ابعاد زمین‌لرزه و خسارات احتمالی به منطقه اعزام شدند.

به گزارش  ارک خبربه نقل ازفارس، ساعتی پیش زلزله ای به بزرگی 7.3 دهم ریشتر شهرستان کرمانشاه را لرزاند.

23:34/ رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از سلامت کامل زائران ایرانی در شهرها و اماکن مقدسه عراق خبر داد و گفت: به دنبال کسب اطلاعات تکمیلی از همکاران هلال احمر در کربلا و نجف با وجود لرزش طولانی مدت ساختمانها به علت وقوع زلزله 7.2 ریشتری در سلیمانیه عراق و احتمال وقوع پس لرزه ها، خوشبختانه همه زائران ایرانی در سلامت هستند.

23:28/ فرماندار قصرشیرین در ارتباط زنده با شبکه خبر:بعلت قطعی برق نمی‌توان میزان خسارت را برآورد کرد. بعلت تخریب خانه‌های فرسوده و شکستن شیشه‌ها عده‌ای مجروح شدند.
ارتباط فرماندار به دلیل اختلال خطوط مخابراتی قطع شد.

23:27/ ۱۸۰ میلیون نفر زمین‌لرزه ۷.۲  ریشتری امشب را در چند کشور از جمله ایران، عراق، لبنان و کویت احساس کرده‌اند.

23:26/ سرپرست اورژانس:آمار مصدومان زمین‌لرزه در غرب کشورمان تا این لحظه به ۱۴ نفر رسید.
ارومیه ۲ مصدوم، سنندج ۱۰، شوش یک و ایلام هم یک مصدوم داشتند.

23:24/ عیسی فرهادی، فرماندار تهران:کانون زلزله در کشور عراق بوده است، لرزش در برخی مناطق تهران بسیار خفیف احساس شده لذا هیچ نگرانی‌ وجود ندارد و هیچ پیش‌بینی‌ نیز برای تداوم زلزله انجام نشده است.
تمامی نیروهای امدادی در تهران از جمله نیروهای مدیریت بحران شهرداری تهران و سازمان هلال‌احمر در آماده‌باش کامل هستند لذا مردم هیچ استرسی نداشته باشند.

23:22/ اتوبوس آمبولانس‌های استان همدان و اصفهان برای رسیدگی به مصدومان زمین‌لرزه به کرمانشاه اعزام شدند.

23:21/ براساس مصوبه کمیته بحران استان ایلام، مدارس تمام مقاطع این استان فردا تعطیل اعلام شد/فارس

23:18/ رییس سازمان امداد و نجات:?مدت زمان لرزش به قدری بود که زمین لرزه در برخی استان‌های مرکزی، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، بوشهر و خوزستان احساس شده است.
?نیروهای امدادی هلال احمر در مناطقی که زمین لرزه احساس شده است در حالت آماده باش کامل به سر می برند.
?از هموطنان در مناطقی که زمین لرزه احساس شده است می‌خواهیم تا ضمن حفظ خونسردی و آرامش خود از اشغال کردن خط ۱۱۲ (امدادونجات) و دیگر خطوط اضطراری خودداری کنند تا امدادرسانی ها با مشکل و اختلال مواجه نشود.

22:57/ مصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس در ارتباط با جزئیات زمین‌لرزه در کرمانشاه اظهار داشت: این زمین‌لرزه ساعت 21:48 دقیقه به بزرگی 7.3 ریشتر در منزله ازگله کرمانشاه رخ داده است.

وی افزود: شش تیم ارزیاب جهت بررسی ابعاد زمین‌لرزه به منطقه اعزام شده‌اند که تاکنون از خسارات جانی این زمین‌لرزه گزارشی واصل نشده است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: نیروهای امدادی جهت کمک به حادثه دیدگان احتمالی از آمادگی صددرصدی برخوردارند.

22:59/ پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس در ارتباط با زمینه لرزه 7.3 ریشتری در کرمانشاه گفت: تیم‌های ارزیاب اورژانس دقایقی پس از وقوع حادثه به منطقه زلزله‌زده اعزامم شدند.

وی با اشاره به اینکه هنوز از تلفات این حادثه گزارش دقیقی واصل نشده است، گفت: براساس بررسی‌های اولیه 2 نفر به دلیل این حادثه مصدوم شده و احتمال افزایش آمار مصدومان زیاد است.

سرپرست سازمان اورژانس کشور ضمن توصیه به مردم مبنی براینکه آرامش خود را حفظ کنند، گفت: نیروهای اورژانس جهت کمک به حادثه‌دیدگان در حالت آماده‌باش هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا