طرح اولیه سند امنیت غذایی استان البرز به‌زودی ارائه می‌شود

پایگاه خبری ارک خبر-البرز:

معاون سیاسی استانداری البرز:

طرح اولیه سند امنیت غذایی استان البرز به‌زودی ارائه می‌شود

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: طرح اولیه سند امنیت غذایی استان به‌زودی ارائه شود.

به گزارش ارک خبربه نقل از مهر، فتح‌الله حقیقی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه هماهنگی کارگروه‌های استقرار سند امنیت غذایی استان، بابیان اینکه در دنیای امروز بسیاری از بیماری‌های واگیردار کنترل‌شده که کشور ما نیز از این امر مستثنی نیست، اظهار کرد: اکنون کنترل و پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر به‌عنوان دغدغه‌ای بزرگ مطرح است که در این خصوص تدوین سند امنیت غذایی در دستور کار قرارگرفته است.

وی با تأکید بر اهمیت تهیه و تدوین سند امنیت غذای استان ادامه داد: در البرز تاکنون جلسات متعددی برای بررسی روند تهیه این سند تشکیل‌شده و بر این اساس پنج کمیته تخصصی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: با توجه به نظارت‌ها و بررسی‌های صورت گرفته کمیته‌های فعال تاکنون اقدامات خود را در راستای برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده به‌خوبی اجرا کرده‌اند.

حقیقی افزود: در این جلسه مقرر شد که دانشگاه علوم پزشکی بسته اولیه سند را تهیه و در روز سی‌ام آبان ماه جاری ارائه کند، در جلسه‌ای مسائل مربوطه تشریح شده و موانع آن برطرف خواهد شد تا سند پنج‌ساله امنیت غذایی استان تصویب شود.

وی گفت: بر اساس این سند می‌توان حرکت، استانداردسازی، اقدامات کِشت راهبردی، تهیه مواد غذایی، مراعات بهداشت و درمان، غذای باکیفیت و سایر موارد مرتبط را طبق برنامه پیش برد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا