رئیس مجلس بلوچستان پاکستان خواستار همکاری با اصفهان در زمینه آموزش عالی شد

پایگاه خبری  ارک خبر-اصفهان:

رئیس مجلس بلوچستان پاکستان خواستار همکاری با اصفهان در زمینه آموزش عالی شد

 رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان در دیدار با استاندار اصفهان خواستار برقراری ارتباط و همکاری دانشگاههای اصفهان با دانشگاههای این ایالت شد.

به گزارش ارک خبربه نقل از ایرنا، «راحله حمیدخان دُروانی» یکشنبه شب در دیدار استاندار اصفهان گفت: این ایالت خواستار همکاری های علمی از جمله تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه های اصفهان است.
وی بدون اشاره به رشته های مورد نیاز ایالت بلوچستان پاکستان بیان کرد: درخواست ما از مسئولان استان اصفهان این است که زمینه تحصیل دانشجویان ایالت بلوچستان در دانشگاه های معتبر اصفهان در رشته های مورد نیاز این ایالت، فراهم شود.
اصفهان با حدود 180 دانشگاه و موسسه آموزش عالی و 330 هزار دانشجو، دومین استان دانشگاهی کشور است.
دانشگاه ‘ اصفهان ‘ و دانشگاه ‘ صنعتی اصفهان ‘ بر اساس رتبه بندی نظام بین المللی در بین دانشگاههای برتر جهان قرار دارند.
رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان همچنین خواستار همکاری اصفهان برای تاسیس مدارس هنر در این ایالت شد و افزود: هنرمندان اصفهان بسیار چیره دست و ماهر هستند و خواستار آن هستیم که هنرمندان این استان با هنرمندان ایالت بلوچستان پاکستان ارتباط داشته باشند و فنون هنر را مبادله کنند.
وی همچنین خواستار همکاری اصفهان با ایالت بلوچستان پاکستان در زمینه صنعت گردشگری شد و افزود: صنعت گردشگری ایران بویژه اصفهان توسعه یافته است و ما خواستار توسعه همکاری ها در این بخش هستیم.
راحله حمیدخان دُروانی اضافه کرد: پس از بازگشت، با استاندار بلوچستان پاکستان صحبت خواهیم کرد تا زمینه همکاری با اصفهان را فراهم کند.
وی در ادامه فرهنگ و خلوص رفتار مردم اصفهان را ستود و گفت: در طی سفر به ایران، خلوص خاصی در رفتار مردم ایران و اصفهان ملاحظه کردم و با تاثر از این رفتار، آرامش و حس عجبیبی در جریان این سفر به من دست داد.
رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان خطاب به استاندار اصفهان افزود: مردم ایران به تمام جهان نشان داده اند که توان مقابله با مشکلات را دارند و متکی به هیچ کشور و ابرقدرتی نیستید.
وی با اشاره به همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف در اصفهان اظهارکرد: دنیا باید همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان و قومیت های مختلف، هنر، فرهنگ، خلوص و زیبایی را از مردم ایران به ویژه اصفهان بیاموزد.
استاندار اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه این استان در زمینه های علمی و دانشگاهی، کشاورزی، صنعت و گردشگری، آمادگی این استان برای همکاری با ایالت بلوچستان پاکستان در زمینه های یاد شده را اعلام کرد.
رسول زرگرپور گفت: استان اصفهان آماده است تا در زمینه تبادل استاد و دانشجو با دانشگاههای ایالت بلوچستان پاکستان همکاری کند.
وی افزود: استان اصفهان همچنین در زمینه تولید محصولات کشاورزی و صنایع از توانایی بالایی برخوردار است و اتاق بازرگانی اصفهان و ایالت بلوچستان پاکستان می توانند در این زمینه ها با یکدیگر همکاری کنند.
استاندار اصفهان با اشاره به جایگاه صنعت گردشگری اصفهان در منطقه گفت: این استان آماده است تا در زمینه صنعت گردشگری و صنایع دستی با ایالت بوچستان پاکستان همکاری های مشترکی را آغاز کند.
به گزارش ایرنا، هیات پارلمانی ایالت بلوچستان پاکستان که از روز سه شنبه گذشته – 18 مهر – در ایران به سر می برد ابتدا وارد شیراز شد و با مقامات استان فارس دیدار کرد.
اعضای هیات پارلمانی ایالت بلوچستان پاکستان پیش از سفر به اصفهان با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه دیدار و گفت و گو کردند.
ایالت بَلوچستان بزرگترین ایالت پاکستان است و حدود 44 درصد از خاک این کشور را در بر می ‌گیرد.
این ایالت با وجود گستردگی، کم ‌جمعیت ‌ترین ایالت پاکستان است و حدود هشت میلیون نفر جمعیت دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا