اعطای تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریالی به سیل زدگان روستای چنار عجب شیر

پایگاه خبری ارک خبر-تبریز:

مدیربنیاد مسکن شهرستان عجب شیر:

اعطای تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریالی به سیل زدگان روستای چنار عجب شیر

مدیربنیاد مسکن شهرستان عجب شیر از اعطای ۲۰۰میلیون ریالی تسهیلات کم بهره به صورت سفته زنجیره ای به مردم سیل زده روستای چنار خبر داد.

ارک خبربه نقل ازمهر:احمد قاسمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به احداث واحدهای مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستای سیل زده چنار عجب شیر، اظهار داشت: در شهرستان عجب شیر ۳۸ روستا با ۹ هزار خانوار زندگی می کنند که در تمام ۳۸ روستای این شهرستان نقشه طرح هادی و مطالعات لازم در این خصوص انجام شده و تاکنون در ۲۲ روستا طرح هادی اجرا و در سال گذشته شش روستا از محل قیر یارانه ای آسفالت ریزی شده و تاکنون در ۳۸ روستای این شهرستان هشت هزار سند مالکیت صادر و به بیش از ۹۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی سند مالکیت اعطا شده و همچنین حدود چهار هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات کم بهره طرح ویژه بهسازی اعطا شده است.

وی همچنین در ادامه به سیلی که در ۲۵ فروردین امسال در روستای چنار شهرستان عجب شیر رخ داد، افزود: در اولین لحظه وقوع سیل با همکاران بنیاد مسکن در این شهرستان حضور یافتیم و تا ساعت سه نصف شب در این روستا مستقر بودیم و همراه هلال احمر، بخشداری و فرمانداری در تجسس سیل زده ها حضور داشتیم و فردای روز حادثه از بنیاد مسکن استان نیز در این روستا حضور یافتند و اسکان موقت در روستای سیل زده مستقر شد، اما برخی از سیل زده ها به علت زندگی در خانه اقوام از این اسکان موقتی استقبال نکردند و بلافاصله پس از شناسایی زمین برای ساخت واحدهای مسکونی برای سیل زده های روستای چنار عجب شیر تپه ای در بالای این روستا به عنوان بهترین مکان از نظر موقعیت زمین شناسی انتخاب شد.

مدیربنیاد مسکن شهرستان عجب شیر تصریح کرد: در نخستین مرحله کسی باور نمی کرد در این تپه واحدهای مسکونی احداث شود، اما ما با کمک همکاران و با راهنمایی مهندسان توانستیم در طول سه ماه و در کمترین زمان ممکن در سخت ترین شرایط این واحدها را احداث کنیم.

قاسمی با بیان اینکه سیل در روز ۲۵ فروردین در ساعت ۶ تا هفت بعد از ظهر رخ داد به طوریکه وقوع این سیل یک اتفاق ۵۰۰ ساله بود، گفت: شدت این بلای طبیعی به حدی بود که هر نوع ساختمان مقاوم سازی نیز به همراه خود می برد و ما در مسیر رودخانه که ۱۳ واحد تخریب صد در صدی و ۵۰ واحد مخروبه در مسیر رودخانه را پس از مکان یابی به بالای تپه انتقال دادیم و نقشه برداری های مورد نیاز انجام شد.

وی ادامه داد: پس از انجام نقشه برداری ها ۶۳ قطعه واحد در این تپه احداث شد که ۱۳ واحد آن با اعتبارات بنیاد مسکن احداث و در حال حاضر به اتمام رسیده است و این ۱۳ واحد مصوب هیئت وزیران بود که از تسهیلات ۳۰۰ ملیون ریال بلاعوض بهره مند شدند، اما با توجه به وضعیت زمین احداث اعتبار احداث مورد نیاز برای این واحدهای مسکونی بالغ بر ۴۲۰ میلیون ریال برآورد شد که ۱۲۰ میلیون باقی را بنیاد مسکن از منابع خود پرداخت کرد.

مدیربنیاد مسکن شهرستان عجب شیر با بیان اینکه  در کل این روستا یکصد و ۲۸ عملیات احداث آغاز و ۷۵ واحد دارای سقف و ۴۰ واحد آن به اتمام رسیده و در مرحله تکمیل داخل واحدمسکونی است.

قاسمی از احداث ۱۳ واحد تعهد بنیاد مسکن خبر داد و گفت: روستاییان موظف به دیوارکشی محوطه هستند و برای دیوارکشی از تسهیلات کم بهره تعمیرات بالغ بر یکصد میلیون ریال با چهار درصد بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه انشعابات آب، برق و گاز بر عهده متقاضیان است، اظهار کرد: متراژ ۱۳ واحد ۷۳ متر است که ۶۰ متر مفید آن است و مابقی واحدها را خانوارها به توان مالی خود اقدام به احداث می کنند.

مدیربنیاد مسکن شهرستان عجب شیر با بیان اینکه با توجه به شیب دار بودن خانه ها دو معبر برای ورود به خانه ها انتخاب شده است، گفت: دو معبر برای ورود به واحدهای مسکونی انتخاب شده که از سمت بالا به سهولت وارد می شوند و از سمت پایین نیز وارد واحدهای دامی خود می شوند و سقف واحدهای دامی نیز همکف با حیاط واحد مسکونی بوده و اهالی روستای چنار از سقف خانه می توانند به عنوان حیاط استفاده کنند و بنیاد مسکن در احداث واحدهای دامی تعهدی ندارد.

قاسمی از اعطای ۲۰۰میلیون ریالی تسهیلات کم بهره به صورت سفته زنجیره ای به مردم سیل زده روستای چنار خبر داد و گفت: ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و یکصد و ۵۰ کیسه سیمان و همچنین یک و نیم تن میلگرد رایگان اهدایی مقام معظم رهبری به مردم سیل زده چنار بود.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا